CrackaBoi Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Hvordan kobler jeg et neonlys/kald katode/neonwire paa batteri? Hva slags batteri er best? 9volt? takker Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 12V. rød ledning på + og svart leding på - Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 men jeg kan vel ikke kjope et 12volts batteri hvor som helst, kan jeg det a? Hvordan kobler jeg det paa et 9 volt a? takker Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 20:45, The Pirate skrev:men jeg kan vel ikke kjope et 12volts batteri hvor som helst, kan jeg det a? jo... Quote: Hvordan kobler jeg det paa et 9 volt a? rød ledning på + og svart leding på - :razz: Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Selvfølgelig kan du kjøpe deg et 12 volts batteri, vi lever da i den vestlige verden... Hvis du vil ha et batteri på størrelse med et lite hus, kjøp et bilbatteri. Hvis dette ikke frister kan du få tak i et mc/moped batteri. Ikke så store og leverer greit med guffe. Sjekk på biltema? Vet de har masse forskjellige batterier. Hvorfor i all verden skal du bruke et batteri? Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 WTF - hvorfor skal du koble noe sånt på et batteri? Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 På mange ting.... Jeg har stasha scooteren min med neon under som lyser ned på asfalten... Mye rart det kan brukes til... Jeg seriekoblet neonlysene slik at de skulle hatt 24v og så 3 stk. 9 volts batterier slik at de fikk 27 volt... Litt for mye strøm, men litt mer lys! Dette funker ypperlig... Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Kan ikke noen si meg hva slags 12-volt batteri jeg bor kjope og akkurat hvor jeg kan kjope det. Takk Lenke til kommentar
daho Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 gå til en moped/mc forhandler og kjøp et moped batteri, mitt koster 160kr 12v 4a Lenke til kommentar
Taad Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 mener du sånt 9volts batteri som er i røykvarslere så tror jeg det går bæsj.... Å hvorfor skal du koble det til et batteri når du kan koble det i pc'en? Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Hvor enkelt er ikke det? Finn/"lag" deg en batteri"pakke", med 8 AA-batterier. 8 x 1,5v = 12v (kjekt hvis du skal ha den i lomma eller noe...) Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Smart!!! 8xAA. Men hvordan kobler jeg det. Kanke noen forklare? takekr Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 smyg deg inn på gravdahl bokhandler og smug-les litt i elektrobøkene, eller hold deg våken i naturfag timene så lærer du sånt;) Lenke til kommentar
Dings Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 The Pirate: Gå inn på clas.. Der her de slike "batteribokser" som man putter inni batterier.. (slike som sitter i radiostyrte biler, fjernkontroller og ca. alt annet som bruker AA batterier). Kjøp en slik boks med plass til 8 batterier og lod på ledninger der det er beregnet for det. Da skal du få 12V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå