xD^^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har et par bilder jeg har tatt med et Olympus Mju 400 Digital. Jeg har lite kunnskaper i PS, så det er ikke gjort noe med bilene. http://i5.photobucket.com/albums/y161/Nort...ng/P1010052.jpg http://i5.photobucket.com/albums/y161/Nort...Lperiskogen.jpg Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Det første bilde var meget kontrastløst og generelt kjedelig. Håret er overeksponert sammen med deler av jakken. Bilde to var jo et helt normalt "bilde tatt i fart med litt for lang lukkertid bilde" så det gidder jeg ikke engang komentere. Edit: Du har photoshop, men ikke kunnskap til å bruke det? Et eksempel på sløsing rett fra læreboka.... Endret 20. juni 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Skogsbildet var ikke noe å samle på. Alt for diffust, og de hvit-grå flekkene var ikke noe særlig. Portrettbildet var ok. Lysflekken tok alt for mye fokus. For øvrig gikk jenten alt for mye i ett med bakgrunnen, og sepia-toner hjelper ikke på saken. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 De var jo ganske kule!.... Lenke til kommentar
F828 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Bilde to var jo et helt normalt "bilde tatt i fart med litt for lang lukkertid bilde" så det gidder jeg ikke engang komentere. At du ikke gidder å komentere det er jo en real sak, men jeg skjønner ikke grunnen.... F828 Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Første bildet var bra. Det andre bildet er egentlig ikke noe spesielt, det er bare brukt for lang lukketid. Jobb videre med bilder av den første sorten Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Portrettet av den søte jenta blir litt kontrastløst. Synd for hun har vakkert hår som du kunne fått mye glød utav. Sola er jo like i nærheten. Portretter kan ofte bli bra uten sol, men dette ble litt flatt. Med sola litt bakfra og gjerne litt i ansiktet, hvem vet hvordan det ville blitt. Skulle vært interessant å se en farge-versjon. Jeg synes du har gjort mye riktg særlig på komposisjon. Savner litt bedre øyekontakt.. Skogen ble bare en utydelig skygge for meg. Med litt kjappere eksponering ville det blitt litt mere konkret og noe mere å forholde seg til . Ideen er god så prøv gjerne igjen Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Litt justering i PhotoShop så får du litt mer liv i bildet ditt. Men det er lettere å jobbe med orginalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå