MysticoN Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hello alle sammen.. har i lengre tid slitt med en PSU som ikke virket. så jeg kjøpte meg en ny MIST PSU 500w.. og tenkte for meg selv.. ENDELIG en problem fri pc.. har fremderles problemer.. har spurt om hjelp fra både Hovedkort forumet og PSU forumet.. men føler mer og mer at mitt problem passer mer her.. kan hende at det er noen her som har hatt det samme problemet før.? Mitt problem er at pc'en slår seg av støtt og stadig.. med nye psu er det under 5min før pc'en slår seg av.. jeg har en gammel psu som jeg låner fra skolen jeg jobber på.. den virker som bare det.. den drar i gang MB, GPU og 2x HD.. men det gjør ikke min nye MIST 500w PSU. som dere tenkte jeg at denne MÅ vere defekt.. så jeg tok den med opp til en venn som har nesten samme system som meg og testa den der.. men der funka den som bare det..var litt seint på kvelden dette så jeg testa den ikke mer en max 20 min.. men full belasting.. alt av vifter og lys sto på.. og BF2 demo og andre spill.. har i seinere tid tenkt litt at kanskje i bare var heldig at den funka der.. men den burde no også slått seg av 5-6 ganger på den tiden jeg testa den der oppe.. for dere som vil sette dere litt inn i mitt problem så kan dere lese mer her dette virker mer og mer gresk for meg.. har hatt litt problemer med pc'en min før men har aldri vert noe jeg ikke har klart å fixe selv.. se for de som virkelig liker en en kraftig utfordring så har dere en her:) legger ved et bilde fra BIOS, er det noe som ikke stemmer her? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jepp. Det er noe som ikke stemmer der. Hovedkort-tempen ser ut til å være høyere enn CPu-tempen. Uvanlig, og 41 grader er kanskje litt høyt. I tillegg står det at hovedkort- og CPU-vifta har 0 RPM, dvs at viftene står stille. Stemmer det? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) hehe.. tempen er bra den.. dette er fra biosen.. (altså at pc'en jobber nesten ikke).. CPU vifta får ikke strøm via MB, men rett fra PSU, derfor står det 0rpm i bios. vist du ser på den andre posten jeg har posta så ser du at jeg har invistert i en meget kraftig cpu kjøler.. alltid vert viktig for meg å ha lave temp.. MB temp er noe helt anna.. på dette hoved kortet jeg har blir det VELDIG varmt.. har vel mye med at det ikke er vifte på chip settet på MB, men bare en lite kjøle ribbe.. blir noe anna når døra på kabinettet siden det er 2x 120mm vifter som blåser lusft og støv inn på ribba på mb.. Endret 20. juni 2005 av MysticoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå