Gå til innhold

MSI K8N Neo4

knark

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkuratt kjøpt meg MSI K8N Neo4 hovedkort har planer om å overklokke, men før dette gjøres vil jeg ha et program som overvåker varmen i pcen, bla CPU varme. Lastet ned MBM (motherboard monitor) 5,3 alt gikk som smurt, men da jeg skulle velge hvilket hovedkort jeg bruker ut ifra en liste så finner det ikke mitt kort!? :thumbdown:

Noen som vet om et annet BRA program, eller vet hva som kan gjøres med MBM...? er det mulig å f.eks velge et annet hovedkort fra den listen???

på forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger det ikke med noe program på en av cd'ene som fulgte med bundle'n? Det er jo ikke selve programmet som måler temperaturen, du har jo temp-målinge i bios også, så programmer som viser temperaturen i windows leser vel bare av temperaturen fra målerne som sitter på kortet. Husk på å oppdatere bios før du begynner, på mitt asus kort var det en bios-versjon som kalibrerte temperatur-følerne da de viste 12-15 grader for mye i forhold til det som faktisk var reelt.

Lenke til kommentar

Har muligens samme kortet (Neo4 Platinum - ikke SLI)? Følger bl.a. med et program som heter Core Center. Likte det ikke noe særlig. Bruker også Everest Home Edition, og synes det fungerer helt greit. Ser ut som det måler div. temperaturer ganske bra.

Når det gjelder BIOS, så ble mitt kort levert med versjon 1.3. Ser på MSI-forum

http://forum.msi.com.tw/

at det er veldig mange som har dårlig erfaring med siste versjon ( 1.4 ), så jeg venter på en bedre oppgradering før jeg flasher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...