Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forgassertubo: noen som kan det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forgasserturbo er ikke å anbefale hvis du skal bygge nytt... Bedre å satse på noe inj. av et eller annet slag. Skal du ha det billigst mulig er det jo "bare" å bygge om til K-Jetronic fra en like stor motor (f. eks. Saab 900 Turbo er vel 2 liter og taunus er vel 2 liter?) Sett på en ekstra kaldstartdyse og skru opp trykket så holder det i to dager :cool:

Lenke til kommentar
Forgasserturbo er ikke å anbefale hvis du skal bygge nytt... Bedre å satse på noe inj. av et eller annet slag. Skal du ha det billigst mulig er det jo "bare" å bygge om til K-Jetronic fra en like stor motor (f. eks. Saab 900 Turbo er vel 2 liter og taunus er vel 2 liter?) Sett på en ekstra kaldstartdyse og skru opp trykket så holder det i to dager :cool:

hei..takk for svaret men ikke helt det jeg var ute etter..kan jo ikke ødlegge godbilen heller :cry: har fått tak i k-kam og portet og planet toppen.. tenkte og få henta ut litt extra gamp uten at det kostet alt for mye :roll:

Lenke til kommentar

Spørs litt hvordan motor det er i taunusen (1.6, 2.0 eller 2.3). Er det 2.0 er det jo samme motor som i sierra/scorpio osv. Finnes mange sierraer med 2liter gassermotor som er turbokonvertert. Skulle ikke forundre meg om det finnes bolt-on kit å få tak i.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Spørs litt hvordan motor det er i taunusen (1.6, 2.0 eller 2.3). Er det 2.0 er det jo samme motor som i sierra/scorpio osv. Finnes mange sierraer med 2liter gassermotor som er turbokonvertert. Skulle ikke forundre meg om det finnes bolt-on kit å få tak i.

:yes: nå begynner det og ligne noe her...det er en 2 liter ja...hvet du hvilke biler jeg kan plukke en slik turbo fra og faktisk få det til og funke...uten og koste på 5000000 i spesialister for og koble div dilldall :dribble:

Lenke til kommentar

En sierra/scorpio innsprøytningsmotor passer kanskje rett oppi, og de er det mange som bygger om med turbo. I sierramiljøet er "is-turbo" ganske utbredt. Såvidt jeg har skjønt det ut fra spesifikasjoner og datablad er det ikke noe forskjell på motoren fra en vanlig sierra/scorpio 2.0i og en sierra 2.0Is. 115hk og 160nm originalt på alle tre. I-motorene har 205 blokk og dersom det står 205 på siden av blokka på motoren din (husker dessverre ikke hvor det står, lenge siden jeg hadde slik motor) passer motorfestene og det meste annet (med forbehold om feil, har ikke sett i motorrommet på en taunus på mange mange år). Vet ikke hvordan det blir med godkjenning da.

Har ikke tid til å gjøre grundig research nå, så om en forgasser/i-motor fra sierra/scorpio passer er jeg ikke helt sikker på. Tror ohc utgavene i sierra/scorpio kom i 83 når jeg tenker meg om. Før det hadde de noe som het EOA som jeg ikke har særlig peiling på hva er :innocent:. Skal prøve å finne ut hva som skiller pre-83 2literen fra den som kom etter.

http://www.sierraisturbo.tk har kanskje litt lesestoff og inspirasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...