TempO Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hei. Jeg har en P3-700MHz,BE6-II 1.2 hovedkort (rammen er original 133mhz)(fsb clock 100) og føler nå at det er på tide med en liten overklokking. Har hørt om folk som har fått denne stabilt i 933Mhz, men hva i all verden gjør jeg får å klare det??multiplikern er jo låst. så da må jeg vel clocke fsb'n. men da clocker jeg jo automastisk PCI og AGP fsb oxo. og disse skal jo ligge nærmest 33 og 66mhz sies det :smile: Så da lurer jeg på om det er noen intelligente mennesker som har noe klokt å fortelle meg.hihi. er dxet noen andre måter å gjøre ting på tar jeg gjerne imot tips fra det oxo :smile: Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Quote: On 2001-11-25 13:18, tempoking skrev:Hei. Jeg har en P3-700MHz,BE6-II 1.2 hovedkort (rammen er original 133mhz)(fsb clock 100) og føler nå at det er på tide med en liten overklokking. Har hørt om folk som har fått denne stabilt i 933Mhz, men hva i all verden gjør jeg får å klare det??multiplikern er jo låst. så da må jeg vel clocke fsb'n. men da clocker jeg jo automastisk PCI og AGP fsb oxo. og disse skal jo ligge nærmest 33 og 66mhz sies det :smile:Så da lurer jeg på om det er noen intelligente mennesker som har noe klokt å fortelle meg.hihi.er dxet noen andre måter å gjøre ting på tar jeg gjerne imot tips fra det oxo :smile: Du klokker FSB til 133 setter Vcore til 1,8. Velger AGP til 1/2 og PCI bus til 1/4. Lenke til kommentar
TempO Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 prøvde å sette clocken til 133, men da ville ikke maskinen starte. prøvde så å sette denne til 115, da starter den ihvertfall:) PCI satte jeg til 1/4 AGP kan jeg bare velge 1/1 og 2/3. ikke 1/2! noen tips?? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Du må sjekke om RAMen er 133. Hvid den ikke er det. sett dram clock til: DRAM CLK = [CPU-PCI] Lenke til kommentar
TempO Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 rammen er 133...vil ikke starte fordet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå