Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

gallup leker big brother

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er det riktige forumet å poste dette i, men jeg prøver alikevel.

Noen andre som har lagt merke til at Gallup fører statistikk over alt du gjør på dette forumet? Har også lagt merke til dette på vg.no.. Dette plager meg faktisk en del!

Noen måte jeg kan sperre de fra å føre statiskikk over det jeg driver med?

Liker ikke å bli overvåket :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ikke se for meg at de har lov til å overvåke hva hver enkelt bruker gjør på, men at de overvåker bruken av forumet tar jeg som helt naturlig.

Dessuten er det jo ingen måte de kan finne ut hvem akkurat du er, uten å måtte gå via din ISP, og det er informasjon som ISP kun gir ut til politiet i kriminalsaker og sånt, IKKE for kommersiell bruk i allefall..

så til abrj; nei, de overvåker ikke hva DU gjør her inne, men de overvåker hva som blir gjort...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har sperret statistik.gallup.net (+ en del andre irriterende ting) i routeren.

Hvis du bruker firefox, så tror jeg det går an å sperre de der også, ved å bruke adblock.

En liten bump men..

1) Hvilke andre irriterende ting har du også blokkert? Noe som kunne vært greit for andre å vite, som vi ikke vet om..

2) Jeg har akkurat begynt å bruke Firefox (fra Opera), men AdBlock; Hvor er det? Er det et tilleggsprogram/plugin? Aldri lagt inn noe tilleggsgreier her enda..

Takk for svar! :)

..svar gjerne dere andre også! :p

Lenke til kommentar
AdBlock; Hvor er det?

Adblock er en "extension" som følger med Firefox. Du kan blokkere det meste.

Gå til f.eks vg.no, klikk Adblock-ikonet nederst til høyre i Firefox, klikk på en av adressene som heter noe sånt som "http://www.vg.no/annonser/...", rediger adressen nederst så den blir om til "http://www.vg.no/annonser/*" (asterisktegnet betyr på en måte "alt"), og du slipper en god del reklame og det tar kortere tid å lade siden.

http://adblock.mozdev.org

Lenke til kommentar
Hva gjør stats.big-board.com på forumet her, egentlig? Jeg ser den også driver å loader noe!?

Tror den samler statistikk som avgjør HW.no's rankeringen på big-boards.com. Ingenting "farlig".

..så da gjør det ikke noe om jeg legger den til i Adblock, heller da!? :) ..så går det pittebittelitt raskere!?

boardS, ja.. Takk! :)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det bare er dumt å fjerne annonser fra HW. De taper penger i lengden på det. Noen av annonsene er bare flott at de har (får med meg gode tilbud på ting og tang), men reklamen til Posten irriterer meg. Hvorfor trenger de egentlig reklame? Har de ikke mer eller mindre monopol (hvertfall mot privatpersoner)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...