gullf1sk Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Vet ikke om dette er det riktige forumet å poste dette i, men jeg prøver alikevel. Noen andre som har lagt merke til at Gallup fører statistikk over alt du gjør på dette forumet? Har også lagt merke til dette på vg.no.. Dette plager meg faktisk en del! Noen måte jeg kan sperre de fra å føre statiskikk over det jeg driver med? Liker ikke å bli overvåket Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har sperret statistik.gallup.net (+ en del andre irriterende ting) i routeren. Hvis du bruker firefox, så tror jeg det går an å sperre de der også, ved å bruke adblock. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ringer de deg på basis av hva du har skrevet her? Hvordan vet du at de fører statisikk over hva du gjør her inne? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 kan ikke se for meg at de har lov til å overvåke hva hver enkelt bruker gjør på, men at de overvåker bruken av forumet tar jeg som helt naturlig. Dessuten er det jo ingen måte de kan finne ut hvem akkurat du er, uten å måtte gå via din ISP, og det er informasjon som ISP kun gir ut til politiet i kriminalsaker og sånt, IKKE for kommersiell bruk i allefall.. så til abrj; nei, de overvåker ikke hva DU gjør her inne, men de overvåker hva som blir gjort... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg har sperret statistik.gallup.net (+ en del andre irriterende ting) i routeren. Hvis du bruker firefox, så tror jeg det går an å sperre de der også, ved å bruke adblock. En liten bump men.. 1) Hvilke andre irriterende ting har du også blokkert? Noe som kunne vært greit for andre å vite, som vi ikke vet om.. 2) Jeg har akkurat begynt å bruke Firefox (fra Opera), men AdBlock; Hvor er det? Er det et tilleggsprogram/plugin? Aldri lagt inn noe tilleggsgreier her enda.. Takk for svar! ..svar gjerne dere andre også! Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 AdBlock; Hvor er det? Adblock er en "extension" som følger med Firefox. Du kan blokkere det meste. Gå til f.eks vg.no, klikk Adblock-ikonet nederst til høyre i Firefox, klikk på en av adressene som heter noe sånt som "http://www.vg.no/annonser/...", rediger adressen nederst så den blir om til "http://www.vg.no/annonser/*" (asterisktegnet betyr på en måte "alt"), og du slipper en god del reklame og det tar kortere tid å lade siden. http://adblock.mozdev.org Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Stilig, stilig, stiligi! Flere ting som jeg bør forandre på!? EDIT: Er det mulig å fjerne ALL annonse, på f.eks VG.no ? Endret 10. september 2005 av Bone Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 noen kjekke her: *anonnser* *adcache* *adserver* *advert* *adimage* *adframe* *pagead* *banner_ad* god start ihvertfall Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Når jeg legger inn disse, så gjelder de for ALLE nett-sider, ikke sant!? Ikke bare VG sine sider hvis jeg trykker Adblock når jeg er inne på VG-siden!? Lenke til kommentar
Olsenius Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Vil anbefale å bruke Adblock Filterset.G Updater sammen med adblock. Den laster ned Filterset.G updates med noen dagers mellomrom. Filterset.G er ei liste til adblock som blokker det meste av reklame som man finner på nettet, og den blir oppdatert når dei finner noe nytt. https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1136 Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Når jeg legger inn disse, så gjelder de for ALLE nett-sider, ikke sant!? Ikke bare VG sine sider hvis jeg trykker Adblock når jeg er inne på VG-siden!? De gjelder alle sider ja Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 http://ad1.hardware.no/ ^^ Denne duger til å fjerne mesteparten av reklamen på framsiden. Blir nesten litt desorientert hvis jeg nå setter meg ned foran en offentlig data uten adblock.... Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvis du installerer CustomizeGoogle, så kan den fjerne alle Google ads. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Hva gjør stats.big-boards.com på forumet her, egentlig? Jeg ser den også driver å loader noe!? Endret 12. september 2005 av Bone Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Hva gjør stats.big-board.com på forumet her, egentlig? Jeg ser den også driver å loader noe!? Tror den samler statistikk som avgjør HW.no's rankeringen på big-boards.com. Ingenting "farlig". Endret 12. september 2005 av Monster Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hva gjør stats.big-board.com på forumet her, egentlig? Jeg ser den også driver å loader noe!? Tror den samler statistikk som avgjør HW.no's rankeringen på big-boards.com. Ingenting "farlig". ..så da gjør det ikke noe om jeg legger den til i Adblock, heller da!? ..så går det pittebittelitt raskere!? boardS, ja.. Takk! Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hva gjør stats.big-board.com på forumet her, egentlig? Jeg ser den også driver å loader noe!? Tror den samler statistikk som avgjør HW.no's rankeringen på big-boards.com. Ingenting "farlig". ..så da gjør det ikke noe om jeg legger den til i Adblock, heller da!? Ikke for deg. Lenke til kommentar
salif Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 http://ad1.hardware.no/ ^^ Denne duger til å fjerne mesteparten av reklamen på framsiden. Blir nesten litt desorientert hvis jeg nå setter meg ned foran en offentlig data uten adblock.... Når du fjerner den annonsen fører du også til at hardware.no taper penger. Mindre penger til tester osv. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Personlig synes jeg det bare er dumt å fjerne annonser fra HW. De taper penger i lengden på det. Noen av annonsene er bare flott at de har (får med meg gode tilbud på ting og tang), men reklamen til Posten irriterer meg. Hvorfor trenger de egentlig reklame? Har de ikke mer eller mindre monopol (hvertfall mot privatpersoner)? Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg har som regel at jeg fjerner reklame, uansett hva slags forhold jeg har til siden, hvis jeg finner det for irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå