skrueguru Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har en pc med et asus a7n266-vm hovedkort. Når jeg slår på maskinen kommer det bare en feilmelding lyd. "dodu dodu", denne står å uler helt til jeg slår av maskinen igjen. kommer ikke signal til skjermen. Det er intigrert skjermkort, men jeg har prøvd med å sette i et nytt skjermkort. Jeg har også prøvd med nytt minne. Kan det være cpu eller hovedkort? Håper på innspill fra noen som kan ha vært borti dette før. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 sjekk manualen til hovedkortet for "beep codes". de forskjellige pipelydene betyr forskjellige ting, så sjekk dette først. ingen vits i å feilsøke før du vet hvor feilen er. Lenke til kommentar
Chaser Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Manualen ligger her og d er den nederste. du finner "beeb codes" på side 47 men ingen av disse samsvarer med den lyden du fortalte. Lenke til kommentar
skrueguru Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Jepp, jeg ser dette. Hmm, merkelig. Holder en liten knapp på at det er cpu'en som er rota til elendigheten. Må nok kanskje bestille inn en cpu da for å teste. Huff Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 er nok hovedkort eller skjermkort som har gått , sjekk ut http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10071 Lenke til kommentar
skrueguru Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 skjermkortet er intigrert, har prøvd med et nytt skjermkort i agp slotten. Alt starter opp, hovedkortet lyser, viftene går. Men det skjer ikke noe, bare denne pipingen som kommer... Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 hei! Jeg har vært borti nøyaktig det samme!!! Det er enten prosessor eller minne som har enten ødelagt eller skadet. Prøv å sette ram-brikkene i alle de forskjellige ram-slot'ene. Hvis du ikke får skjermbilde nå heller så kan du prøve å starte opp maskinen uten prosessor. Hvis ikke det går så må du nesten prøve med annen prosessor. Prøv å få låne av noen du kjenner. Det sammen kan du gjøre med ram-brikkene.. Låne av noen du kjenner for å teste ut. Ikke kjøpt før du vet hva som feiler maskinen. Jeg er temmelig sikker på at hovedkortet ditt ikke er i stykker. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har også hatt "alarmen" kjørene. Jeg har en Amibios. Da mente "bios" at vifta til CPU'en ikke kjørte, selv om den gjorde det. Så start med å sjekke at vifta til CPU'en kjører. Mærk på kjøle-ribbene om de virker varme. Sjekk at stikket til sensoren sitter riktig i stikket/i det riktige stik. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå