arokh Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har nettop fått feriepenger og da jeg så at både Viewsonic og Samsung hadde sluppet 4ms LCD så tenkte jeg at jeg skulle slå til. Men da så jeg postene i forumet ang. disse, og det var mye snakk om at det "ikke egentlig var 4ms men i praksis lå godt over" og "svart til hvit responstid" osv. Dette sier meg lite, jeg vil egentlig bare ha det aller beste når jeg først legger ut 3-4000 på en skjerm. Så; hva er den beste LCD skjermen til gaming? Er i utgangspunktet på utkikk etter en 17". Lenke til kommentar
aero89 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 har en samsung syncmaster 172x... funnker helt fint, vet ikke om d er den beste (tviler) men allt av spill går helt greit Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hva med Nec 1770NX? Testet av hw Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har akkurat hatt min Benq FP937s+ i 6 dager nå. Er veldig fornøyd med den. Eneste minus som jeg kan si foreløpig er en død piksel som jeg ser ofte. Kan ikke si om den er best eller verst, men i forhold til min laptop skjerm så er det en virkelig stor forbedring. Har alltid lurt på hvorfor jeg manglet så mye flyt i spill. Anbefales Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 har en samsung syncmaster 172x... funnker helt fint, vet ikke om d er den beste (tviler) men allt av spill går helt greit Som sagt er jeg på utkikk etter den beste. Du som anbefaler Nec 1770NX, jeg leste to linjer av hw.no sitt review før jeg avskrev den. "Publisert 2. nov. 2004" En ett år gammel 12ms LCD skjerm kan da vel ikke være bedre enn dagens 8ms/4ms? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Ut i fra det jeg kan finne ser det ut som Viewsonic's VX724/VX924 er det beste valget. http://graphics.tomshardware.com/display/20050602/index.html Ingen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 har en samsung syncmaster 172x... funnker helt fint, vet ikke om d er den beste (tviler) men allt av spill går helt greit Som sagt er jeg på utkikk etter den beste. Du som anbefaler Nec 1770NX, jeg leste to linjer av hw.no sitt review før jeg avskrev den. "Publisert 2. nov. 2004" En ett år gammel 12ms LCD skjerm kan da vel ikke være bedre enn dagens 8ms/4ms? Tvilsomt at du merker forskjell på 8ms og 4ms på en 17 tommer. Mange som påstår at de ikke kan se etterslep i det hele tatt på skjermer med 12 ms. Men det finnes jo folk som er ekstremt sensitive for sånne ting. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hvorfor "bare" 17 tommer egentlig? Det finnes jo gode 19 tommere med lite etterslep. Har hørt at du får mye mer "feeling" av å spille på de. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) edit: dobbel post! Endret 20. juni 2005 av arokh Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Hvorfor "bare" 17 tommer egentlig? Det finnes jo gode 19 tommere med lite etterslep. Har hørt at du får mye mer "feeling" av å spille på de. Fordi både 17" og 19" har en native oppløsning på 1280x1024 og jeg vil anta at en med mindre overflate også vil være raskere, gjerne rett meg hvis jeg tar feil. Har pr i dag en 19" CRT, er fornøyd med den synlige størrelsen på den, og en 17" sies jo å ha ca samme størrelse. Er heller ikke på utkikk etter en "god" skjerm, men den beste. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hvorfor "bare" 17 tommer egentlig? Det finnes jo gode 19 tommere med lite etterslep. Har hørt at du får mye mer "feeling" av å spille på de. Fordi både 17" og 19" har en native oppløsning på 1280x1024 og jeg vil anta at en med mindre overflate også vil være raskere, gjerne rett meg hvis jeg tar feil. Har pr i dag en 19" CRT, er fornøyd med den synlige størrelsen på den, og en 17" sies jo å ha ca samme størrelse. Er heller ikke på utkikk etter en "god" skjerm, men den beste. hvor mange penger har du då? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 hvor mange penger har du då? Nok Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hvorfor "bare" 17 tommer egentlig? Det finnes jo gode 19 tommere med lite etterslep. Har hørt at du får mye mer "feeling" av å spille på de. Den som jeg skrev rett ovenfor er 19". Kjøpt hos Netshop som jeg MEGET fornøyd med. Fikk med snop på kjøpet. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Hvorfor "bare" 17 tommer egentlig? Det finnes jo gode 19 tommere med lite etterslep. Har hørt at du får mye mer "feeling" av å spille på de. Den som jeg skrev rett ovenfor er 19". Kjøpt hos Netshop som jeg MEGET fornøyd med. Fikk med snop på kjøpet. http://www.hardware.no/artikkel/13327/5 Etterslep i alle spill. Ikke godkjent Fins det virkelig ingen skjermer helt uten etterslep enda? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 "Når det er sagt må vi legge til at dette er en av de raskeste LCD-skjermene vi har testet. Selv om etterslepet er der, skal man være rimelig kresen for å plages av det" Sier det meste. Jeg spiller 6-8 timer hver dag, men det er Warcarft altså ikke rpg spill der man får det best fram. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 2080 ux+ fra NEC LaCie 20" En av disse - løp og kjøp! Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 2080 ux+ fra NECLaCie 20" En av disse - løp og kjøp! Du har garantert bedre peiling en meg der, men hvorfor oppgir du disse da de har "høy" responsetid? 12ms er jo over 8ms + at i første teksten så står det 3-4000kr. Samsung < Benq Benq har DVI i motsetning til Samsung og de koster det samme på netshop. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Fordi begge bruker S-IPS paneler. Under guider finner man en LCD guide. Fort gjort å se seg blind på responstid, selv om denne ikke sier en dritt .D Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 "Når det er sagt må vi legge til at dette er en av de raskeste LCD-skjermene vi har testet. Selv om etterslepet er der, skal man være rimelig kresen for å plages av det" Bryr meg lite om hva som var "en av de beste" for et halvt år siden. Hvor mange ganger må jeg si det? Jeg vil ha den beste man kan oppdrive i dag. Oivind: 2080UX så jo lovende ut, men 20" er litt overkill for min bruk, spiller sjeldent i noe over 800x600 og til desktop-bruk klarer jeg meg fint i 1280x1024. Ser den gjør det meget bra i test, men også denne har tegn til etterslep. Skal jeg lange ut 8000 for en skjerm skal den faen ikke ha noe etterslep Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Edit: skjer med hw.no??? Kommer feilmelding om høy load på serveren hver gang jeg poster men det blir posta uansett og jeg ender opp med dobbelpost. Grr. Endret 21. juni 2005 av arokh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå