skinner Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kanskje dette er feilpostet men det gjelder jo forsåvidt tekniske ting....? Jeg oppdaget her om dagen at under gulvbelegget i bilen er det finsk sauna , mye fukt som sitter i selve belegget og i isolasjonen. Noe rust på gulvet (overflate, noe avskalling men ikke dyptgående.) men ikke bekymrings verdig ennå. Planlegger å ta ut belegget og få tørket det, og gulvet, skikkelig men det er ikke ønskelig at fukten kommer tilbake. Hvordan skal en gå fram for å få fjernet fukten helt og hindre at den kommer tilbake? Vil Tectyl være en prevantiv faktor på sikt eller er det spesielle produkter som kan være mer behjelpelig? Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Spørs jo litt hva slags bil du har ? Noen biler er IKKE tette uansett hva man gjør Men stort sett begrenser det seg til å sjekke alle rutelister,dørlister og åpninger ellers i karosseriet. Er det et rusthull i bunn av bilen vil det jo komme fukt inn der Aviser trekker jo bra med fukt hvis det ikker "gjennomvått" i hele bunn da... Da er det stort sett bare ådemontere hele innventaret og henge "matta" til tørk samt tørke bilen med varmevfte Lenke til kommentar
skinner Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Er en god gammel sliter, Toyota DX II 86. Skrudde alt ut og hang matta til tørk i naboens garasje med byggtørker og gikk over hele gulvet med varmepistol Brukte silikon der de tidligere festene var og på "utsatte" steder for ekstra sikring. Håper greia holder da, men takk for tips Endret 21. juni 2005 av skinner Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Er en god gammel sliter, Toyota DX II 86. Skrudde alt ut og hang matta til tørk i naboens garasje med byggtørker og gikk over hele gulvet med varmepistol Brukte silikon der de tidligere festene var og på "utsatte" steder for ekstra sikring. Håper greia holder da, men takk for tips sjekk at varmeappregisteret ikke lekker Lenke til kommentar
asvaberg Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 du bør også sjekke dørene innvendig! Drenering foregår ofte slik: vann som renner ned fra taket og over vinduer går ikke alltid videre utenpå bilen, men ned langs vinduet og inn i dørene. I bunnen av dørene er det små dreneringshull. Langs døra er det da et lag med plast for å hindre at vannet trenger inn i stoffet i døra og ned på gulvet. Denne plasten blir etterhvert ganske morken og sprekker og man kan oppleve at det trenger vann inn nederst i døra i stoffet (kjenn etter en våt dag) Du kan da ta av dørtrekket og lappe plasten med tape, eller legge på ny plast og tape/lime godt fast i kantene. Sjekk også at dreneringshullene nederst i døra ikke er tette. Lykke til! Lenke til kommentar
skinner Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Du kan da ta av dørtrekket og lappe plasten med tape, eller legge på ny plast og tape/lime godt fast i kantene. Takk for tipset! Siden jeg må fikse vindusheisen er det bare å ta alt i en og samme operasjon. Hva slags lim/tape er vel egnet for dette? Silikon? Lenke til kommentar
asvaberg Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Du kan da ta av dørtrekket og lappe plasten med tape, eller legge på ny plast og tape/lime godt fast i kantene. Takk for tipset! Siden jeg må fikse vindusheisen er det bare å ta alt i en og samme operasjon. Hva slags lim/tape er vel egnet for dette? Silikon? Jeg brukte vanlig bred tape, pakketape- brun type. Dengang var det en VW Jetta/Golf og det var visst et generelt problem på de bilene på 80 tallet. Lenke til kommentar
skinner Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Solid duct tape burde gjøre susen, men hvordan i får jeg av vindussveiva? Den sitter dønn fast, er den trykket direkte inn eller sitter den med noe ekstra "stash"? Lenke til kommentar
asvaberg Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 alle deler er satt på med skruer, mer eller mindre. Se etter plastdeksler som kan pilles av. Evt så er ofte slike sveiver satt fast i tannhjul og det er da bare å dra av - rett ut 90 graders vinkel. Spør Toyota også , bare ring et verksted Lenke til kommentar
skinner Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Ah fant det ut, sitter fast med en hesteskoklipp..... Da er det bare å skride til verket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå