Dj-Neo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hei. Er det noe å vinne på å disable hyper treading på Intel P4 prosessorer ?? Tilbakemeldinger ønskes.... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det skal ikke være noe å vinne på å disable det, hvorfor skulle det være det? Har ingen erfaringer selv, kjører altid med det på. Hyper-trading er jo en funksjon som lurer maskinen til å tro at den har to like prosessorer, noe som betyr at den yter bedre. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du vinner ingenting på å slå av hyper-threading. hvorfor skal du gjøre det? det blir det samme som å kjøpe en porsche og bytte ut dekkene med lada-dekk... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hei. Er det noe å vinne på å disable hyper treading på Intel P4 prosessorer ?? Tilbakemeldinger ønskes.... Såfremt du ikke skal benytte maskinen til en databaseserver så tjener du ikke noe på det... Det er faktisk enkelte steder ytelsen blir dårligere med HyperThreading Lenke til kommentar
Dj-Neo Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Hvilke steder snakker du da om ?? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Det skal ikke være noe å vinne på å disable det, hvorfor skulle det være det? Har ingen erfaringer selv, kjører altid med det på.Hyper-trading er jo en funksjon som lurer maskinen til å tro at den har to like prosessorer, noe som betyr at den yter bedre. ...og 2 CPUer betyr bedre ytelse i spill o.l? Nei, så enkelt er det nok ikke. Spill generellt sett vil yte dårlige (riktig nok marginalt) med HT på. Så for å svare trådstarter: Ja, du har noe å vinne på det hvis du bruker programvare som ikke er optimalisert for flere prosessorer. Edit: rettet noen skrivefeil Endret 20. juni 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det skal ikke være noe å vinne på å disable det, hvorfor skulle det være det? Har ingen erfaringer selv, kjører altid med det på.Hyper-trading er jo en funksjon som lurer maskinen til å tro at den har to like prosessorer, noe som betyr at den yter bedre. ...og 2 CPUer betyr bedre ytelse i spill o.l? Nei, så enkelt er det nok ikke. Spill generellt sett vil yte dårlige (riktig nok marginalt) med HT på. Så for å svare trådstarter: Ja, du har noe å vinne på det hvis du bruker programvare som ikke er optimalisert for flere prosessorer. Edit: rettet noen skrivefeil Men her er jo ikke to cpuer, her er jo 1Cpu@ Delt i to, på en måte... Selv om jeg spiller BF2 og cpu på 50%, eller om jeg har HT av og får 100%, så har det utrolig lite å si på ytelsen. Da kan heller ha de 5fps mindre og heller ha et raskere windows! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det er liten tvil om at enkelte applikasjoner heller lider, enn vinner noe pga HT. Jeg har gjort en del forsøk med dette. Det var først og fremst MS flightsimulator (FS), der jeg ser at taskmanager viser full bruk av den ene kjærnen, og nesten null på den andre, tilsammen 60% cpu use. (i mange andre spill ser det i taskmanager ut til og fordeles bedre, tot bruk 80-90%) Det samme har jeg observert i feks superpi, der Prescott ikke akkurat imponerer heller. Men som de andre her sier; det hjelper ingen verdens ting og disable den, jeg har prøvd flere ganger. Det eneste man oppnår er at den yter dårligere der HT har noe for seg, og det samme der det ikke har noe for seg med HT. Forøvrig har jeg også lagt merke til hvor anderledes min P4 3,0 er i forhold til A64 3500+ ved feks kjøring av superpi. A64, som jo også er en god del raskere i superpi, blir nærmest helt uten respons om man prøver og gjøre noe med superpi kjører, skikkelig sirup. Mens den noe tregere Prescotten er relativt kvikk hvis jeg prøver og gjøre noe annet mens superpi kjøres. Så det er liten tvil om at dette er effektivt, men desverre like liten tvil om at det ikke passer like fint i alle oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå