CAT-scan Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har ca. 10k å rutte med. Finnes det et røverkjøp et eller annet sted? Eller kanskje det er noen spesifikke modeller som yter spesielt bra i forhold til prisen? Må kjøpe den i dag, så det haster egentlig veldig. På forhånd takk for hjelp. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Har ut fra god omtale kjøpt en Panasonic AE700, og ble ikke skuffet. Denne ligger omkring 12-13K i pris. Sjekk innom www.avforum.no for masse diskusjon rundt denne. Det virker som den fremdeles er ledende i prisklassen. Uansett bør du finne ut om du er følsom for regnbuer. I så fall unngår du DLP-projektorer, men satser på en LCD som den over. Den er imidlertid en hjemmekinoprojektor, så den blir litt lyssvak til f.eks. presentasjoner i et rom med dårlig lyskontoll. Ellers bør du inkludere 3-5K i budsjettet til et lerret av akseptabel kvalitet. Selv brukte jeg ca. 18K på denn PJ`en, et rimelig lerret og takoppheng samt en signalkabel og DVE. EDIT: Se hva jeg fant! Riktig kategori å poste dette i.... Endret 20. juni 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Se der ja! Kanskje en mod er snill og flytter posten din den hører hjemme da (om den hører hjemme der). Må vel nevne at den skal brukes til presentasjoner og lignende, og at derfor lysstyrke og vekt kanskje er de to viktigste attributtene. Tror kanskje LCD er the way to go. Så litt på Hitachi PJ-TX100, men den var visst litt stor, klumpete og tung. Noen som har noen bedre forslag? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Da trenger du altså ingen hjemmekinoPJ. Disse vil nok i hovedregelen bli for lyssvake til presentasjoner. Det er heller ikke et stort problem med regnbuer om du skal vise presentasjoner, for regnbueeffekten ser man når det er bevegelige bilder. Presentasjoner er vel for en stor del statiske bilder, så jeg ville ikke lagt mye vekt på dette. Merk at DLP-projektorer gjerne har god lysstyrke, og at de dermed vil egne seg godt til presentasjoner i rom med moderat lyskontroll. Her finner du en test av kontorprojektorer. Mener at PCWorld Norge har hatt en PJ-test etter dette, men den er vel ikke lagt ut på nett enda. Denne testen er halvgammel, men det er jo godt mulig at noen av modellene finnes på markedet enda til lavere pris. Uansett en fin forklaring på hvordan teknologiene fungerer først i artikkelen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 http://www.tomshardware.com/howto/20041113/index.html .. Ellers anbefaler jeg BenQ etter egen erfaring, men har hørt godord om denne også: http://www.avshop.no/catalog/product_info....products_id=281 Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hei du. Jeg gjorde nettopp et røverkjøp på projektor. Kjøpte meg en Hitachi PJ-TX100 som i utgangs punktet koster 20,000kr på Hifi Centeret men på tilbud nå til 16,000kr. Jeg bestilte min på Databutikken og fikk den i posten inkludert frakt for 10,600kr. Det er en kjempe projektor som bruker LCD teknologi. Er å annbefalle på det sterkeste. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Folkens, dere linker til hjemmekino-projektorer. Tror ikke trådstarter er godt hjulpet med en slik når han skal bruke den til presentasjoner. Hitachi PJ-TX100 4.4 KG er vel ikke lav vekt?Må vel nevne at den skal brukes til presentasjoner og lignende, og at derfor lysstyrke og vekt kanskje er de to viktigste attributtene. http://www.tomshardware.com/howto/20041113/index.html .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå