Kenny Bones Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har et problem her. Vi har fått inn 16 stykk Wyse 3200 LE tynnklienter med innebygd Windows CE. Disse modellene er litt gamlere enn de andre vi har som er mye enklere å administrere. Det som er så greit med den andre litt nyere typen tynnklienter vi har (1200) så er kun en .ini-fil som leses av tynnklient fra FTP-Server ved oppstart som setter alle instillinger osv, noe som er helt fint. Problemet ligger i at på denne nye typen tynnklienter må vi ha en programvare som kalles "Wyse Rapport" som er en tjeneste vi kan kjøre på server for å få inn alle klientene inn i et system lignende AD. Og når klientene logger på 2003-server får de bare 256 farger! Jeg forstår ikke hvor jeg skal sette det hen?? Er det noe i Group Policy? Det ser rett og slett ut som at det ligger et Windows CE-shell oppå det andre (om det er mulig idet hele tatt) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Er ikke dette noe som må konfigureres på hver enkelt boks lokalt da? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Jo har satt det på dem, men det går ikke. Jeg vet egentlig ikke om det har noe med Group Policy å gjøre, men det virker sånn på grunn av at når jeg først starter klientene så kommer det et loginvindu fra Novell. Der ser alt fint ut med Dells 2003 Server-bakgrunn og alt ser fint ut, men så fort jeg faktisk logger inn og start-menyen og alt kommer inn så er det bare 256 farger og ikonene ser annerledes ut og alt. Litt merkelig. Legger ved bilde over hvordan det ser ut. Det ser rett og slett ut som om at det er shellet til Windows CE som ligger utenpå og som blokkerer for flere farger. Legger ved et bilde av det. Lenke til kommentar
Rankin Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Dette er litt off topic, og jeg husker ikke helt 100% men jeg mener at du faktisk skal kunne bruke Multiframe på disse klientene. På en del av wyse klientene fungerer faktisk Multiframe bedre enn wyse sin engen software. PS. Jeg har ikke noen knyttning til produsentene av Multiframe Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hmm, multiframe? Kan jeg sette flere farger med det da? Virker litt interessant dette med management og at jeg kan fortynne gamle maskiner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå