Gå til innhold

Skjermkort til litt under 2000 kr. AGP

Anbefalte innlegg

Nå som jeg skal bestille Dell 20" Widescreen så trenger jeg nesten å skifte skjermkort i samme slengen. Har et Radeon 9600Pro, som kommer til å slite i høye oppløsninger på denne skjermen.

Men iogmed at AGP er på vei til å fases ut, og jeg har tenkt å skifte maskin iløpet av et drøyt år (da med PCIe), så vil jeg ikke legge i så altfor mye penger i dette skjermkortet. Det bør koste litt under 2000 kr.

De 2 alternativene jeg sikler mest på er GeForce 6600GT 256 MB og GeForce 6800 128MB

Hvordan yter de i forhold til hverandre.. Er det kanskje ikke noe vits med 256 MB minne på 6600GT?

Ville igrunn tro at det hjelper litt, Kortet i seg selv er vel bra nok til at det kan dra nytte av 256 MB minne mot 128MB?

Tar også imot andre anbefalinger. Men husk at de bør befinne seg noe under 2000 kr.

Takk for hjelp på forhånd :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uHVgFQ

har hørt at det tjener litt men ike så mye...i en test av pcworld så var det nettopp et 6600gt kort med 256mb som vant testen i middelklassen. Jeg ville selv gått for 6600gt, men hvis du føler deg trygg med pipelines pga. guiden på forumet så kan du jo prøve deg

Lenke til kommentar

Ja. Det var det jeg også tenkte.

Selve kortet virker bedre, men er litt bekymra for at det blir for lite minne til å kjøre spill i en såpass stor oppløsning (1680x1050)..

Men tror nok jeg går for 6800 ja..

Edit: Da var GeForce 6800 128MB bestilt.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...