MCDr Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 13:49, skrev agamemnon:gratulerer med din compaq :smile:tok opp tården igjen fordi det tok meg litt tid å få lånt en gankse ny mac<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Agamemnon på 2002-11-24 13:57 ]</font> Hva er det som er så galt med Mac da? Du sier jo bare at det er dårlig. Hva er det som er dårlig..? Hva skjedde når maskinen din crasha, fikk du blåskjerm, blinka det mac suger på skjermen, hva skjedde..? Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 den hang seg, reagerte ikke på når jeg brukte pad'en av og til men det gav seg hver gang jeg restarta. virka fint i noen timer så var det på'en igjen Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 17:00, skrev agamemnon:den hang seg, reagerte ikke på når jeg brukte pad'en av og til men det gav seg hver gang jeg restarta. virka fint i noen timer så var det på'en igjen Vet du om at man har force quit da? At maskinen henger seg er noe som aldri skjer. Du kan endten restarte Finder eller det programmet som har hengt seg. At alt henger uten at ingen ting skjer er noe som aldri forekommer, sorrymac. Hvis maskinen klikker så kommer det endten frem en gråskjerm hvor det står at du må restarte eller så flipper allt, masse farger og shit. Dette er noe som skjer veldig sjeldent. Lenke til kommentar
nicrohard Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Mac er for mac'ere og Pc er for Pc'folk! Jeg har aldri brukt en mac, men jeg er veldig skeptisk til mac. Virker for meg som om mac er for de som ikke kan så mye. Mac'en er veldig brukervennlig. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 hm, på meg virker det motsatt, de som har drevet endel med pc har gått lei alt av feil og tull og heller gått over mac... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Mac er for mac'ere og Pc er for Pc'folk! Jeg har aldri brukt en mac, men jeg er veldig skeptisk til mac. Virker for meg som om mac er for de som ikke kan så mye. Mac'en er veldig brukervennlig. Hvordan kan du si at mac er for mac'ere når du aldri har prød mac? :???: Hvorfor er du skeptisk til mac når du aldri har prøvd det? Har du noengang prøvd et tradisjonelt UNIX-OS ala Solaris eller IRIX? Hvis ikke, er du skeptisk til disse OSene? Nei nicrohard, dette blir bare for dumt. Hvorfor uttalere du deg om ting du har null peiling på? PS: Jeg sitter på pese nå og har ingenting imot Windows. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 17:36, skrev nicrohard:Mac er for mac'ere og Pc er for Pc'folk!Jeg har aldri brukt en mac, men jeg er veldig skeptisk til mac. Virker for meg som om mac er for de som ikke kan så mye. Mac'en er veldig brukervennlig. Og brukervennlighet er jo noe vi bør holde oss unna hva? Det er derfor de som virkelig kan noe bare driver med kommandolinje os...eller hva? Hvorfor tror du Windows ble lansert? Det var ihvertfall ikke for å øke ytelsen... Ellers, mye morsom lesning her, hadde ikke sett tråden før men det var mange fine eksempler på absurde argumenter her... Og jeg har ikke fått mindre lyst på iBook.... Lenke til kommentar
mezz Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Mange linker dog pc->windows, hvilket er litt dumt. Selv heller jeg mer mot Linux og den valgfriheten man har m.h.t distrovalg og i tillegg de valgene man får etter det; hvilken windowmanager man skal bruke i X, hvilke themes man skal bruke etc. Nå kan man jo kjøre en linuxdistro på en Mac også, så heretter har jeg ingen motforestillinger mot noen av plattformene. OSX er litt uvant for en som ikke har brukt det før -men jeg hadde nok likt det dersom jeg hadde fått lånt Powerbook'en (jeg såvidt fikk testet) på heltid, og fått litt tid til å sette meg inn i det. Virker unektelig stabilt i hvert fall. Og så er det en _fin ting_ at man kan kille prosessen dersom f.eks IE henger seg. I Windows ender jo ofte dette med full reboot (fysjom). I Linux skal man fscke opp _rimelig mye_ dersom man skal bli nødt til å reboote. Lenke til kommentar
Kremmeren Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Acer Aspire's nye toppmodell er best nå, denne har alt! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Det samme har Apple Powerbook. :razz: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 10:10, skrev C. Alshus:Det samme har Apple Powerbook. :razz: Ikke USB2 og ikke innebygd Bluetooth, hahah. Jeg vant :razz: Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 IBM, mer spesifikt T-serien. Dette er bokser som er konstruert for å funke... Lenke til kommentar
cisbre Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 compaq evoW, http://www1.compaq.no/produkter/baerbare/A...3394B8C3792D52B, er verdt enn titt. Har en evo 800c, fungerer suverent. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 12:54, skrev cisbre:compaq evoW, http://www1.compaq.no/produkter/baerbare/A...3394B8C3792D52B, er verdt enn titt.Har en evo 800c, fungerer suverent. Min maskin koster 10k og har firewire, den der koster 30k, men har ingen :sad: Lenke til kommentar
aloo Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 hei foreslår at alle sitter i fred og ro og tar en titt på dette: http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwny02/ mvh aloo Lenke til kommentar
sirius Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har et spørsmål de de som kjenner Mac. Kan den kjøre Windowsprogrammer via en emulator e.l. ? Isåfall hvor fort går det ? Finnes det en bra Mac emulator for PC ? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Ja, macen kan kjøre Windowsprogrammer gjennom en emulator, men dette skal visst gå sakte. Skikkelig sirup... Hvilke programmer hadde du tenkt til å kjøre? Lenke til kommentar
cisbre Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 20:56, skrev MCDr: Quote: Den 2002-12-06 12:54, skrev cisbre: compaq evoW, http://www1.compaq.no/produkter/baerbare/A...3394B8C3792D52B , er verdt enn titt. Har en evo 800c, fungerer suverent. Min maskin koster 10k og har firewire, den der koster 30k, men har ingen :sad: So?? Lenke til kommentar
sirius Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 16:41, skrev C. Alshus:Ja, macen kan kjøre Windowsprogrammer gjennom en emulator, men dette skal visst gå sakte. Skikkelig sirup...Hvilke programmer hadde du tenkt til å kjøre? Takker for svaret. Tenkte ikke på noen spesiell software, men ville vite om det var mulig. Men jeg forstår at det går tregt, og det setter jo visse begrensninger. Finnes det freeware til denne maskinen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå