totto86 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Heisann. Her om dagen så gikk cpu-vifta dukken. Temperaturen var oppi godt og vel 90 grader. Så jeg satte inn en ny vifte, (zalman vifte). Da jeg skulle slå på datan igjen så var det bare vifta som jobba. Alt annet virka dødt. Så satte jeg på den gamle ødelagte vifta igjen. Da virket cd-rommene og ting jobba osv, men det kom ikke en dritt opp på skjermen. Har funnet ut at skjermkortet fungerer, så det er noe annet som må være galt. En kompis som sjekka det ut mente at hovedkortet hadde gått "delvis" istykker pga varmen. Jeg har ikke veldig peil på data. Det jeg vet er at: - Det er en P4 1.5 GH prosessor. Socket 478 - Hovedkortet er gammelt . (Får ikke kjøpt samme type i butikkene lenger.) Håper noen kan hjelpe meg litt i allefall. Lenke til kommentar
bloodsplatter Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 det kan være snakk om at du har ødelagt hovedkortet eller RAM'en. Kan være når du tuklet med den. Ihvertfall etter de beskrivelsene du gir vil jeg først anbefale å teste ut RAM'en, og etterpå skjermkortet. hvis ingenting reagerer og du får bare strøm bør du få hovedkortet sjekket. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Fullt mulig at CPU har tatt kveld, skjedde med meg med en Athlon XP Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 kan hende cpu'en har tatt skade av det. prøv å redusere klokkefrekvensen fra 166Mhz som den sikkert står på nå til enten 133Mhz eller 100Mhz. For å gjøre dette så går du inn i bios. varierer litt fra bios til bios hvor disse innstillinene befinner seg men det skal ikke være vanskelig å finne. se etter cpu frequenzy eller noe liknende. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hadde kansje hjulpet med skjermbildet om han skal inn i bios Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det behøver ikke å bety at noe har tatt kvelden! CPUer er hardføre ting og mange har gjort værre ting med sine CPUer uten at de har tatt skade av det. Tviler også på at du har ødelagt RAMen selv om det hadde gitt samme symtomene... Prøv å ta av CPU kjøleren og sett den nøye og forsiktig på igjen da en ofte ikke vil få bilde på skjermen om kjøleren er bare bittelitt skakt på CPUen! Selvopplevd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå