king_pedersen Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Hei Skal kjøpe ny pc nå å trenger RAM. Jeg skal for første gang i livet kjøpe en P4 og lurer da på hvilken ram jeg skal ha`? Krav: 1gb max 2000kr Helst fra komplett.no Dette er delene som RAMen skal passe til: Intel P4 640 (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307538) Asus P5WD2 (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309056) Hvilken hastighet er anbefalt? Skal klokke moderat, altså ingen mega overklokking, bare prøve litt. Stabilitet er viktig. Takk.. Edit: Hmm... er utrolig å se hvordan enkelte innlegg ikke får noen svar i det hele tatt, er det mangel på kunnskap her på forumet, eller er det bare det at folk rett og slett ikke gidder? Jeg selv som er helt blank på dette på minne til P4, tar kontakt med dette forumet for å lære meg om det slik at jeg kan lære det videre, men ser ut som om det ikke kommer til å skje! Hilsen "provosert" forumbruker:) Endret 20. juni 2005 av king_pedersen Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du kan ikke forvente svar på 1,2 3 heller. Du la den inn for noen timer siden, og svaret er sorge enkelt.... For det første, linkene dine er forferdelig dårlig lagt til. Måtte lime inn i ny lettleser og styr.. Ikke mange så gidder og hjelpe da.! Støttet RAM-teknologi DDR II SDRAM Nedenfor på hovedkortet ditt på www.komplett.no kan du bare velge en RAM-brikke fra "Tilbehør" lista..ikke vanskelig operasjonen.. 2* http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301863&cks=ACC f.eks? Ikke alt er så vanskelig vettu Lenke til kommentar
hds Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's Varenr.: 308713 Lagerstatus: 7 stk på lager 1949 1949 Asus P5WD2 Premium, I955X, Socket-775 SATAII, ATX, Dual-GbLAN, DDR2, PCI-Ex16 Varenr.: 309056 Lagerstatus: 28 stk på lager 1995 1995 Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte Varenr.: 307537 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1950 1950 Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940 Varenr.: 302755 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 449 449 Miljøgebyr: 0 Totalt: 6343 Skal du ha hjelp til resten av delene og? Eller har du noe fra før av som du skal bruke, eller har alerede bestemt deg for. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Edit:Hmm... er utrolig å se hvordan enkelte innlegg ikke får noen svar i det hele tatt, er det mangel på kunnskap her på forumet, eller er det bare det at folk rett og slett ikke gidder? Jeg selv som er helt blank på dette på minne til P4, tar kontakt med dette forumet for å lære meg om det slik at jeg kan lære det videre, men ser ut som om det ikke kommer til å skje! Hilsen "provosert" forumbruker:) Har en post som ingen svarer på angående ny skjerm..jeg skylder på følgende: Lenke til kommentar
Intel Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Vist du skulle ha minne til amd så har du fått mange svar, men siden forum brukerne på hw er amd fan kan man ikke vente så mye av di Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg ville uansett ha valgt disse: OCZ Platinum Edition EB DDR2-533 1024 MB (2x512) Rev 2 Raske og med veldig gode timings! OCZ er koos Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Vist du skulle ha minne til amd så har du fått mange svar, men siden forum brukerne på hw er amd fan kan man ikke vente så mye av di Slike innlegg kan du spare deg for! Men uansett, minne til Intel P4, er som regel DDR-2 om du kjøper hovedkort med PCI-Express. Forøvrig glimrende valg av cpu Men Corsair-brikker er som regel knall, med CL4 timings. Dette tilsvarer CL2 i vanlige DDR-brikker og vil da være det raskeste. Disse er f.eks et godt altenativ og holder til litt overklokking om du skulle finne på det og Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Okei vi skylder på somme rog sol;) Det som er, er det jeg lurte mest på er: hvilken hastighet som anbefales til Intel? Brikkene må ikke være fra komplett, kan også være fra netshop. Synes når jeg tenker meg om at komplett har utrolig dårlig utvalg når det gjelder minnebrikker i pc4000 klassen. så de crucial brikkene er stabile og gode? Aldri hatt crucial, har tidligere trodd at det var et billigmerke, og er av den typen som mener at man får det man betaler for. Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hovedkortet støtter i utgangspunktet 400-, 533- og 667MHz DDR2 minne. Jeg synes at disse brikkene virker som et godt kjøp når det gjelder pris/ytelse. 2 stk 0,5GB brikker vil imidlertid klare høyere hastighet/lavere timing til den samme prisen. Ellers anbefaler jeg deg å se litt på denne testen. Der klokker de standard Crucial 533MHz minne til 686MHz uten å heve spenning og øke timings. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Okei vi skylder på somme rog sol;)Det som er, er det jeg lurte mest på er: hvilken hastighet som anbefales til Intel? Brikkene må ikke være fra komplett, kan også være fra netshop. Synes når jeg tenker meg om at komplett har utrolig dårlig utvalg når det gjelder minnebrikker i pc4000 klassen. så de crucial brikkene er stabile og gode? Aldri hatt crucial, har tidligere trodd at det var et billigmerke, og er av den typen som mener at man får det man betaler for. Se på de brikkene jeg viste til. 533Mhz, veldig gode, med lave timings (3.2.2.8). Kjappe og stabile, men helt klart også overklokkings-potensiale (høy Voltage). Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 okei=) trur æ går før de:) takk for hjelpa som etterhvert kom alle sammen;) Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Okei vi skylder på somme rog sol;) king_pedersen Skrevet: 20/06/2005 : 01:56 Tror ikke du kan skylde på noen... Innlegget ble lagt inn midt på natta, og du fikk svar etterhvert som folk begynte og stå opp igjen. Slutt og sutre.! Vist du skulle ha minne til amd så har du fått mange svar, men siden forum brukerne på hw er amd fan kan man ikke vente så mye av di Det gjelder deg og, slutt og sutre... Men, OT: De brikkene som el_salvad kom med er heller ikke dumme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå