bluecas Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Vifta på min TM8104 går hele tida når jeg plugger strømmen i. Er det noen måte man kan overstyre denne på? Noen programmer etc.? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Centrino Hardware Control stiller CPU-hastighet og du kan undervolte cpu så den tar mindre strøm -> mindre varme -> mindre vifter. Du kan også bruke Speedfan, I9kFanGui eller lignende for å styre vifter. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Viften din vil gå på grunn av at prosessorhastigheten settes til maks når du kobler til strømnettet. Maskinen har da behov for kjøling. RTP Lenke til kommentar
osvein Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du kan evt. sette ned CPU-hastigheten i eManager (ePowerManagement). hvis du foretrekker "ro" framfor ytelse... Synes dog ikke viftestøy er noe spesielt issue på 8104... Lenke til kommentar
bluecas Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Viften din vil gå på grunn av at prosessorhastigheten settes til maks når du kobler til strømnettet. Maskinen har da behov for kjøling. RTP Vifta går på akkurat samme hastighet om jeg justerer cpu ned ! :/ Lenke til kommentar
hce Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Viften din vil gå på grunn av at prosessorhastigheten settes til maks når du kobler til strømnettet. Maskinen har da behov for kjøling. RTP Vifta går på akkurat samme hastighet om jeg justerer cpu ned ! :/ Prøv å lek med strømsparingsfunksjonaliteten til skjermkortet også. Da jeg testet Acer 8101WLMi så hadde jeg en fane under avansert på skjerminnstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå