Gå til innhold

faultrep.dll? drittfil!!

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen her har kompetanse nok til å hjelpe meg med dette. når jeg starter xp så kommer meldingen om recovered from serious error og denne "elegante" forklaringen :

event id : 1003

file : faultrep.dll

type : error

Error code 1000007e, parameter1 c0000005, parameter2 f34a193b, parameter3 f896c8fc, parameter4 f896c5fc.

Hva i huleste gjør denne filen og hvordan fikser jeg det? På knowledgebase i microsoft babler de om hvis jeg kjører nt server og mye tull. jeg kjører ingenting og jeg er ikke i nettverk eller noe!

Svar taes mot med ENORM TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar men det hjalp faktisk ikke!!! Skjønner ingenting jeg. samme feil opp igjen. kan det ha noe med at jeg også får melding om at acpi bios prøver å skrive til en ulovelig adresse?

Her er jeg helt på vidda som du sikkert skjønner

Lenke til kommentar

subaru1342 skrev (2002-07-23 17:24):

Jeg håper noen her har kompetanse nok til å hjelpe meg med dette. når jeg starter xp så kommer meldingen om recovered from serious error og denne "elegante" forklaringen :

Se om denne linken kan hjelpe deg...

[ endret av trn100 den 2002-07-24 01:18 ]

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve patchen og håpe at den virker. men i event viewer så kommer det feil på denne filen så jeg tror egentlig ikke at windows har hengt seg opp om du skjønner hva jeg mener.

Over til 3dmarkse. jeg har fått 4600 poeng sånn ca uten overklokking men etter at jeg oppdaterte til build 330 så vil det ikke starte så nå vet jeg ikke. har gjort en del med maskina + at det har kommet nye detonatordrivere siden sist jeg prøvde. Men jeg vet ikke hva det er men maskina mi har det med å yte mindre ann lignende system så jeg kan godt tenke meg at du får en del mer poeng hvis du klokker litt

-----------------------------------------------------

Oppdatering. Jeg prøvde patchen men den fungerte ikke den heller!!! Hva i huleste kan være galt med maskina mi! Hvis dette fortsetter må jeg formatere og legge inn alt på nytt når jeg kommer tilbake til hybeln og 10Mbit tilkoblingen min.

[ Denne Melding var redigert av: Subaru1342 på 2002-07-24 19:02 ]

Lenke til kommentar

Hmmmm.... Faultrep.dll som meldingen din viser til er tydeligvis ikke den mest vanlige filen, men jeg har funnet den i forbindelse med blant annet faks-HW som f.eks. et faxmodem el...

Microsoft omtaler blant annet filen på denne siden, og der finnes det linker til testprogrammer etc...

Ting kan derfor tyde på at du har installert HW uten MS godkjent driver for XP, så tenk litt tilbake på hvor/når feilen første gang oppstod... Avinstaller HW'en, ev. let etter nye drivere for XP, og prøv igjen...

Selv har jeg aldri brukt XP eller fått en feilmelding fra MS som tilsynelatende er så lite kjent, og må dessverre medgi at jeg er i ferd med å slippe opp for forslag...

Som det er nevnt før kan det jo være filen selv det er feil på, og en ny nedlasting kan være en løsning... Imidlertid skal man være klar over at enkelte MS-OS vanskelig gir slipp på en driverfil, så sjekk gjerne dobbelt at du virkelig har fått byttet alle forekomster av filen både på disk og i OS... Et søk på filen vil kanskje kunne gi deg en pekepinn om hva slags HW/SW som skaper problemet...

Lykke til!

[ endret av trn100 den 2002-07-24 20:09 ]

Lenke til kommentar

Jeg har allerede gjort som du sa , å søke på filen.

den er byttet med filen fra linken lenger opp. det er også sant at jeg har installert ikke ms godkjente drivere til mitt geforce kort men jeg finner ikke ms godkjente drivere til det. skal prøve med detonator 29.80 å se hva som skjer. ellers må jeg si tusen takk for hjelpen siden dette er langt fra noe alminnelig problem og sikkert uinteressant for de fleste

Lenke til kommentar

Dersom du nå vet at det er grafikk-kortet som skaper problemer er jeg sikker på at mange her vet hva du bør gjøre... Post ev. en ny melding i Skjermkort/Skjermer med en nærmere beskrivelse av GF kortet ditt...

Ellers er det jo slik for mange at de mest håpløse problemer faktisk er de mest interresante :smile:

Takk for hyggelig tibakemelding!

Lenke til kommentar

Quote:

LarsC skrev (2002-07-24 20:27):

trn100: Høyh, du må skru på BBcode for meldingene dine.

Hei LarsC,

I Frames versjonen av forumet ser det helt ok ut!? Dobbeltsjekker vanligvis da jeg nettop har lært meg BBcode, men skal kontrollere en gang til...

Sorry!

Lenke til kommentar

Du har også en annen metode jeg kan tenke meg vil hjelpe. Hvis du høyreklikker på my computer (få opp system settings), går inn på Advanced, er en knapp som heter Error Reporting. Der kan man rett og slett disable hele greia som rapporterer om såkalte "kritiske" feil (som egentlig ikke er kritiske i det heletatt) og du vil aldri mere se feilmld. Måtte gjøre det da jeg har en konstant konflikt mellom audio-chipsettet på hovedkortet og soundblastern. Poppa frem en "critical error" hver gang jeg gjorde noe som starta lyd. Nå er den borte, og alt funker flott.

Lenke til kommentar

Quote:

Bitex skrev (2002-07-24 20:43):

Du har også en annen metode jeg kan tenke meg vil hjelpe.

Det blir nesten som med leger og hva som er viktigst i enkelte tilfeller... Er ikke så sikker på at å fjerne symptomet også helbreder sykdommen....:smile:

Bare litt pirkete! Bruker løsningen selv av og til også :smile:

Lenke til kommentar

Det er sikkert sant. Men så lenge ting funker plager det meg ikke så veeeeeldig mye :smile:

Tror ikke feilen hans vil få systemet noe mere ustabilt om han bare ignorerer den..faultrep.dll høres jo rett og slett ut som "feil rapportering.dll". Kanskje han "aldri" får feil mer!

Jeg er vel en av "DE" legene da..ala de vi ser i reklamefilmen der 3 utenlandske leger står og diskuterer røntgenbilde (prater egentlig om puppene hennes) og ser en kakkerlakk bak skjermen..ser på hverandre spørrende..stor flekk på bildet? Operere? Ja, OPERERE!..så kravler kakkerlakken frem.

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-24 21:00 ]

Lenke til kommentar

Hmmm... Type Frankenstein :smile:

I dette tilfellet har du antageligvis rett, siden det er bare symptomet som ser ut til å være problemet...

Dessuten er det slik at Gjort er Hjort, eller omvendt :smile:

[ endret av trn100 den 2002-07-24 22:09 ]

Lenke til kommentar

Ja jeg tror jeg bare skrur av error reporting og håper på det beste. men jeg liker ikke at biosen skrver og leser fra en ulovelig io adresse og slikt. etter feilen dukket opp har det tatt lenger tid å boote og 3dmark og comanche4 raporterer at jeg ikke har grafikkkort som støtter dx8 og ikke har vertex shadere og så videre!!! Blir vel total formatering og ny installasjon snart. jeg er også en slik pirker som bare må ha alt i skjønneste orden eller ingenting. Men jeg har også tro på at løsningen på problemet er enkel. jeg har bare ikke kommet på den enda! Temmelig sikker på at om win98 har vært installert har jeg ikke kunnet bruke maskina har noe slikt dukket opp.

Lenke til kommentar

Oppdatering! Jeg brukte detonator destroyer og la inn detonator 29.80 drivere med whql sertifisering og da forsvant error!! Nå skal jeg laste inn 3dmark og se om driverne fungerer så godt som jeg håper. biosen skriver og leser til ulovelige adresser enda men jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det. hvis noen har tips så er feilmeldingen her..

Tusen takk for all hjelp(vet at jeg har sagt det mye men jeg setter pris på det)

AMLI: ACPI BIOS is attempting to write to an illegal IO port address (0x4d1), which lies in the 0x4d0 - 0x4d1 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0x4d1), which lies in the 0x4d0 - 0x4d1 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...