Gå til innhold

Prosjekt: Carputer (Mini-ITX)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zoidman, hvis du leter etter inspirasjon til hva du skal gjøre eksternt med 200SX'n, så må du ta deg en tur på Våland. På siden av Viking der, står det en ganske phet 200SX (mener jeg det er) Though det ser ut som den har vært utfor litt hardt vær da. Den har stått i ro i det siste, kanskje duden selger deler? =)

 

btw, likte prosjektet ditt! =) Tipper jeg og skal prøve å putte inn en PC i bilen jeg en gang kanskje får råd til .. :hrm:

Lenke til kommentar

Hei.

Utrolig stilig prosjekt du har på gang her! Har veldig lyst til å gjøre noe lignende, men tror nok først jeg skal ha meg en ny bil som jeg gidder å koste noe på.

 

Men lurte på en ting.

Har du tenkt på noen forholdsregler med fuktighet? Er jo ofte at det er litt fuktig i bilen på regntunge dager.

Dette også kondens, er jo en kjent ting at PCer utvikler litt varme. Når det da i tillegg er kaldt i bilen så vil det vel være mulighet for at det dannes vanndråper på komponentene.

 

Uansett, fett prosjekt! Lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Det gjelder vel bare under take-off og landing da ;)

8096860[/snapback]

 

Nope.. Elektronisk utstyr kan være påslått så lenge fest setebeltelyset er slukket, apparater som inneholder radio sender eller mottaker skal være avslått under hele turen. Landet for bare litt over en time siden med SAS Braathens, og der ble akkurat dette nevnt flere ganger.

 

Er selvsagt bare tull, men det har ingenting med saken å gjøre.

The%20rules.jpg

 

Men nok OT her. Spurte et spørsmål om kondens, men fikk aldri noe svar..? :cry:

Lenke til kommentar
Men lurte på en ting.

Har du tenkt på noen forholdsregler med fuktighet? Er jo ofte at det er litt fuktig i bilen på regntunge dager.

Dette også kondens, er jo en kjent ting at PCer utvikler litt varme. Når det da i tillegg er kaldt i bilen så vil det vel være mulighet for at det dannes vanndråper på komponentene.

 

Uansett, fett prosjekt! Lykke til videre  :thumbup:

7699724[/snapback]

 

Takk :)

 

Har ikke tenkt så mye på kondens, tror ikke det blir noe problem.

 

Jeg pleier å kjøre airconditionen noen minutter for å tørke lufta i kupèen hvis det regner/har regnet.

Lenke til kommentar
Men lurte på en ting.

Har du tenkt på noen forholdsregler med fuktighet? Er jo ofte at det er litt fuktig i bilen på regntunge dager.

Dette også kondens, er jo en kjent ting at PCer utvikler litt varme. Når det da i tillegg er kaldt i bilen så vil det vel være mulighet for at det dannes vanndråper på komponentene.

 

Uansett, fett prosjekt! Lykke til videre  :thumbup:

7699724[/snapback]

 

Takk :)

 

Har ikke tenkt så mye på kondens, tror ikke det blir noe problem.

 

Jeg pleier å kjøre airconditionen noen minutter for å tørke lufta i kupèen hvis det regner/har regnet.

8117972[/snapback]

 

 

 

Lykke til videre med prosjektet :) jag har hatt pc i bil siden 2000 og har aldri hatt problem med kondens. har startet pc'n i 16 minus og gikk helt fint. men uflaks kan man sikkert også ha da, men har fungert fint med meg iallefall

Lenke til kommentar

Nope.. Elektronisk utstyr kan være påslått så lenge fest setebeltelyset er slukket, apparater som inneholder radio sender eller mottaker skal være avslått under hele turen. Landet for bare litt over en time siden med SAS Braathens, og der ble akkurat dette nevnt flere ganger.

 

 

(...)

8117429[/snapback]

 

Når jeg flyr, så har jeg mobilen min i Fly modus (sånn jeg kan høre på musikk) Det står i den sikkerhetsborsjyren at selv dette ikke er tillatt. Men det ser ikke ut som at dem blir noe påvirket av det. Har enda ikke kræsjet =)

Lenke til kommentar
Lykke til videre med prosjektet :) jag har hatt pc i bil siden 2000 og har aldri hatt problem med kondens. har startet pc'n i 16 minus og gikk helt fint. men uflaks kan man sikkert også ha da, men har fungert fint med meg iallefall

8121747[/snapback]

 

Takk. Høres bra ut, da er det nok ikke noe å tenke på.

 

Når jeg flyr, så har jeg mobilen min i Fly modus (sånn jeg kan høre på musikk) Det står i den sikkerhetsborsjyren at selv dette ikke er tillatt. Men det ser ikke ut som at dem blir noe påvirket av det. Har enda ikke kræsjet =)

8128875[/snapback]

 

Merkelig, Lufthansa reklamerer for en eller annen mobil med fly-modus som kunne brukes som MP3-spiller mens du flyr. Tydeligvis store forskjeller i reglementet hos de forskjellige flyselskapene.

Lenke til kommentar
Når jeg flyr, så har jeg mobilen min i Fly modus (sånn jeg kan høre på musikk) Det står i den sikkerhetsborsjyren at selv dette ikke er tillatt. Men det ser ikke ut som at dem blir noe påvirket av det. Har enda ikke kræsjet =)

8128875[/snapback]

 

Som sagt, er bare tull det med påvirking av instrumenter og diverse. Har selv reist og glemt å slå av telefonen uten å ha falt ned av den grunn. Tror mye av grunnen til at mp3-spillere (og mobil i flymodus) skal være avslått under landing og letting er for å ha full oppmerksomhet til passasjerene, om noe galt skulle skje.

 

Men, sies at Widerøe har vært plaget med at røykvarsleren i lasterommet har blitt løst ut av mobiltelefoner. Dette fører til lys i cokpit, og masse styr og problemer for alle.

Lenke til kommentar
Blir fett med det programmet. Lurer litt på hvordan du skal koble til målerene i bilen til pcen.

7988757[/snapback]

 

Jeg bruker motorens originale sensorer og flere aftermarket-sensorer koblet til Apexi Power FC D-Jetro, en programmerbar ECU (hjernen i bilen). Denne har tilkobling til PC.

8010969[/snapback]

 

Hvor får man kjøpt det? Er det en universal ECU? (som passer på f.eks. en opel vectra?) Har også en PC i bagasjen som nå hovedsaklig fungerer som GPS og musikk/video, men hadde vært gøy å kjørt full motor-overvåkning inn dit også.

 

Når jeg flyr, så har jeg mobilen min i Fly modus (sånn jeg kan høre på musikk) Det står i den sikkerhetsborsjyren at selv dette ikke er tillatt. Men det ser ikke ut som at dem blir noe påvirket av det. Har enda ikke kræsjet =)

8128875[/snapback]

 

Som sagt, er bare tull det med påvirking av instrumenter og diverse. Har selv reist og glemt å slå av telefonen uten å ha falt ned av den grunn. Tror mye av grunnen til at mp3-spillere (og mobil i flymodus) skal være avslått under landing og letting er for å ha full oppmerksomhet til passasjerene, om noe galt skulle skje.

 

Men, sies at Widerøe har vært plaget med at røykvarsleren i lasterommet har blitt løst ut av mobiltelefoner. Dette fører til lys i cokpit, og masse styr og problemer for alle.

8140973[/snapback]

 

Joda, instrumentene *blir* påvirket av mobil telefoner, men ikke i så veldig stor grad med mindre de er veldig nære. Ser selv på VOR nålene hvis jeg holder mobilen en meter +- unna at de begynner å flimse frem og tilbake :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...