Fredrik Larsen Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Hei, lurer på om jeg skal kjøpe meg en ekstern 3.5" harddisk eller hardiskkabinett. Kravene er at den skal være stillegående og ikke riste. Finnes disse med doble usb-kontakter så jeg slipper egen strøm? Takker for svar, Fredrik. Endret 19. juni 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 De fleste eksterne USB diskene jeg har prøvd er veldig stillegående (5200 RPM). Unntaket hittil må vel ha vært LaCie 200 gb med 7200 RPM. Den ble i tillegg veldig varm etterhvert. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 godt å se at det er flere som er ute etter ekstern disk! du finner en tråd om noe slikt her, men det er visst ikke mange som har erfaringer med eksterne harddisker, pussig nok... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Skal ikke ha 5400RPM, det er for tregt, selv om disken hovedsaklig bare er til lagring av filer. Hvordan er ytelsen på disse diskene sammenlignet med interne disker? Firewire-diskene, har dem sånn liten plugg eller stor? Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jeg lurer på å bestille disk nå. Tenkte da å skru selv for å få mest mulig stillegående, samt best ytelse og best pris. Vurderer denne [kabinett] og denne [HD] Kan evt poste erfaringer med denne kombinasjonen her. Hvis det er interessant da? Sitter på Mac og skal riktignok bruke firewire. edit: Ytelsen er topp på firewire disker. Bruker det til audio multi-tracking, og kjenner mange andre som også gjør det samme. Ikke det samme som interne, men likevel helt kurrant. Endret 21. juni 2005 av Winnie Da Puhman Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg vet du er på jakt etter 3,5" disk, men har du vurdert 2,5"? Har en ekstern 40GB 4200rpm disk og den er høres overhode ikke. Strøm trekker den fra USB-kontakten. Ulemper er jo selvfølgelig pris og størrelse (muligens hastighet også, men merker ikke noe treghet i disken min) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Du får ikke trukket nok strøm av USB-kontakter til en ekstern harddisk av 3,5"-størrelse. Disse kjører uansett på 12v, så 5v fra USB blir llitt feil... Der må du enten trekke en vanlig molex-kabel ut av kabinettet og inni harddisken, eller bruke strømadapter som følger med eksterne harddiskkabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå