escariot Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Heisann! Jeg har et "problem" gående her med min ubuntu-installasjon. Jeg har tre filmer liggende på HD som .img for å lage backup av de. Nå har det seg sånn at i ren glede over å kunne lage katalogen lettere oversiktelig (i windows) så har en kamerat av meg klart å slette de tilhørende .ccd og sfv(tror jeg) filene -> jeg får ikke brent filmene normalt. I windows så kan jeg egentlig bare mounte de med daemon-tools og bruke nero for å kopiere til DVD, og det fungerer tilfredstillende. Men, som i et ledd av frigjøringen fra MS så ønsker jeg en løsning som vil fungere i linux også! Jeg har derfor googlet litt rundt, og fant programmet ccd2iso. Jeg lastet det først ned og installerte det ved å bruke make osv, men fikk da en feilmld (samme som jeg får nå). Jeg antok at dette hadde noe med andre saker å gjøre, samt at jeg ville rydde opp i distroen min. Dette førte til en reinstallering av ubuntu og total fjerning av windows (siden jeg ville legge ubuntu på Raptor disken min). Fant så et debian-repository og la til dette i sources.list: deb http://idefix.eup.uva.es/soleup soleupix main games java openoffice Brukte så synaptic for å legge ccd2iso inn. Når jeg nå bruker ccd2iso så skriver jeg følgende: sudo ccd2iso filnavn.img /sted/filnavn.iso dette gir meg følgende feilmld: Minnesegmentsfeil Hva gjør jeg galt? Håper på oppklarende svar, mvh Escariot Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Tyder på at noe er galt med programmet du har lastet ned. Prøv å rekompilere det - i redhat ville jeg lastet ned "source-rpm" og brukt den til å lage en rpm som er tilpasset mitt system - men jeg har ingen anelse om hvordan dette fungerer i ubuntu. Kan også være noen deps som ikke er lagt inn (feil i .deb-pakka) Lenke til kommentar
escariot Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 hm.. noen lett måte for evt. å finne ut hvilke dependencies som mangler? -Escariot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå