Gå til innhold

Minnesegmentsfeil ved bruk av ccd2iso

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et "problem" gående her med min ubuntu-installasjon. Jeg har tre filmer liggende på HD som .img for å lage backup av de. Nå har det seg sånn at i ren glede over å kunne lage katalogen lettere oversiktelig (i windows) så har en kamerat av meg klart å slette de tilhørende .ccd og sfv(tror jeg) filene -> jeg får ikke brent filmene normalt.

I windows så kan jeg egentlig bare mounte de med daemon-tools og bruke nero for å kopiere til DVD, og det fungerer tilfredstillende. Men, som i et ledd av frigjøringen fra MS så ønsker jeg en løsning som vil fungere i linux også!

Jeg har derfor googlet litt rundt, og fant programmet ccd2iso. Jeg lastet det først ned og installerte det ved å bruke make osv, men fikk da en feilmld (samme som jeg får nå). Jeg antok at dette hadde noe med andre saker å gjøre, samt at jeg ville rydde opp i distroen min. Dette førte til en reinstallering av ubuntu og total fjerning av windows (siden jeg ville legge ubuntu på Raptor disken min).

Fant så et debian-repository og la til dette i sources.list:

deb http://idefix.eup.uva.es/soleup soleupix main games java openoffice

Brukte så synaptic for å legge ccd2iso inn. Når jeg nå bruker ccd2iso så skriver jeg følgende:

sudo ccd2iso filnavn.img /sted/filnavn.iso

dette gir meg følgende feilmld:

Minnesegmentsfeil

Hva gjør jeg galt?

Håper på oppklarende svar,

mvh

Escariot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyder på at noe er galt med programmet du har lastet ned. Prøv å rekompilere det - i redhat ville jeg lastet ned "source-rpm" og brukt den til å lage en rpm som er tilpasset mitt system - men jeg har ingen anelse om hvordan dette fungerer i ubuntu.

Kan også være noen deps som ikke er lagt inn (feil i .deb-pakka)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...