Gå til innhold

Forestillinger om helvete


Anbefalte innlegg

Ifølge Bibelen er helvete en stor ild sjø, noe mer konkret er det ingen så vet.

Egentlig ikke, det er ingen sammenheng mellom Helvete i seg selv og den "elven av ild" i Bibelen.

 

Dessuten, hvis man faktisk leser Bibelen(de ikke massefeilleste versjonene da), så vil man se at; Satan er Djevelen, Lucifer og Satan er ikke den samme, det samme gjelder Belsebub, og, Satan har aldri vært i Helvete, Helvete er ikke dekket av flammer, osv, The Beast, Antikrist og Satan er tre helt forskjellige ting, og mye andre ting.

 

Ingen leser Bibelen ordentlig, der kommer mesteparten av tullet fra.

Evntuelt ikke i det hele tatt *raise hand*

 

På skolen når vi fikk en bibel hver, fant ingen frem med tallsystemet så læreren ble forbanna. Etter at vi var ferdig med å bruke den brant jeg den i peisen går jeg kom hjem :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen leser Bibelen ordentlig, der kommer mesteparten av tullet fra.

Jeg ville omformulert det: "Bibelen, der kommer mesteparten av tullet fra". Hva i allverden er egentlig vitsen med Lucifer, Satan, Antikrist osv? Jo, for å skremme folk fra å ikke følge den kristne religionen. Noe måtte man da skremme med for å konvertere folk. Og hva er ikke mer effektivt enn å si at man kommer til helvete om man ikke gjør som prestene sier? Slik fungerer et av vår tids mest omfattende undertrykkings-systemer.

Lenke til kommentar
Ifølge Bibelen er helvete en stor ild sjø, noe mer konkret er det ingen så vet.

Egentlig ikke, det er ingen sammenheng mellom Helvete i seg selv og den "elven av ild" i Bibelen.

 

Dessuten, hvis man faktisk leser Bibelen(de ikke massefeilleste versjonene da), så vil man se at; Satan er Djevelen, Lucifer og Satan er ikke den samme, det samme gjelder Belsebub, og, Satan har aldri vært i Helvete, Helvete er ikke dekket av flammer, osv, The Beast, Antikrist og Satan er tre helt forskjellige ting, og mye andre ting.

 

Ingen leser Bibelen ordentlig, der kommer mesteparten av tullet fra.

Så det som står i bibelen er garantert riktig, eller hva?

Lenke til kommentar
Hvordan vet du det?

Fordi det ikke er bevis nok til at det skulle være noe annet?

 

Der er problemet, noen MÅ ha et håndfast bevis for å tro noe. Og det er heller ikkje BEVIST at vi ikkje kommer til himmelen..

Det er Bevist at kroppen blir 21 gramm lette når vi dør. Sjelen?? Hvem veit.

å

Persolig veit jeg ikkje hva jeg skal tro, men det er like naivt ikkje tro, som å tro..!?

 

Samme det, alle her dør! og da ser vi det!! :D

Lev livet! :thumbup:

Endret av The Norwegian Pikie
Lenke til kommentar

Det er Bevist at kroppen blir 21 gramm lette når vi dør. Sjelen?? Hvem veit.

Det er ikke bevist, det er bare tull utført av en luguber vitenskapsmann for en god del år tilbake. Han har visst seinere sagt at det bare er tull.

 

Det er ikke noe mystisk som forsvinner fra kroppen din når du dør. Du veier akkurat like mye (minus ting som luft, vann, en del gasser osv), så akkurat den feilaktige påstanden kan folk slutte å komme med.

 

Og hvor ligger det logiske ressonnementet i at vi skulle ha en sjel... hvilken funksjon har dette? Synd at ingen av de troende som dør for oppleve av de tok feil.

Lenke til kommentar
Kult om de ikkje troende blir overasket når de dør..

:D

Jepp. Overraskelsen kan dessverre ikke gå den andre veien, ellers hadde jeg hatt lyst til å se en del gråtende troende som finner ut at de ikke får noe evig liv i himmelen.

Ja.. Uansett kommer noen til å bli skuffet/overasket..

 

Vist det ikkje er slik at de som tror kommer til det de tror på. Og de som ikkje tro slipper det og får sove.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ingen leser Bibelen ordentlig, der kommer mesteparten av tullet fra.

Jeg ville omformulert det: "Bibelen, der kommer mesteparten av tullet fra". Hva i allverden er egentlig vitsen med Lucifer, Satan, Antikrist osv? Jo, for å skremme folk fra å ikke følge den kristne religionen. Noe måtte man da skremme med for å konvertere folk. Og hva er ikke mer effektivt enn å si at man kommer til helvete om man ikke gjør som prestene sier? Slik fungerer et av vår tids mest omfattende undertrykkings-systemer.

Eh, konspirasjonsteorier, konspirasjonsteorier, hva folk mener har ikke noe med selve religionen, det var folket fra den religionen som satte frykt i folk, ikke religionen selv.

 

Dessuten, du glemmer visst at det fantes religioner lenge før Kristendommen kom, og demoner og helvete har eksistert i mytologi lenge før Kristendommen kom, amatør.

"Ignorance rules the world I see"

 

Bibelen er like fantastisk som alle andre mytologiske verker.

Så du sier at ondskap er et påfunn for å undertrykke, ja ja.

 

Jeg tror ungdommen i dag tror for mye om ting. Ting som man ikke utforsker personlig bør man ikke si noe om.

 

Så det som står i bibelen er garantert riktig, eller hva?

Jeg skulle ønske du tenkte litt mer over spørsmålene dine. Jeg sa ingenting om at noe var riktig bla bla bla(kommer an på hva definisjonen din er da :p).

Endret av Samael
Lenke til kommentar
Kult om de ikkje troende blir overasket når de dør..

:D

Jepp. Overraskelsen kan dessverre ikke gå den andre veien, ellers hadde jeg hatt lyst til å se en del gråtende troende som finner ut at de ikke får noe evig liv i himmelen.

Ja.. Uansett kommer noen til å bli skuffet/overasket..

 

Vist det ikkje er slik at de som tror kommer til det de tror på. Og de som ikkje tro slipper det og får sove.. :thumbup:

Om en Gud ikke hadde sluppet inn noen fordi de ikke trodde han eksisterte, fordi det ikke finnes noe som helst bevis for ham og bare en gammal bok skrevet av en gjeng bin laden forfedre. Så hadde han ikke vært den good guyen han vises frem som.

 

Religiøse altså... :nei:

Lenke til kommentar
Kult om de ikkje troende blir overasket når de dør..

:D

Jepp. Overraskelsen kan dessverre ikke gå den andre veien, ellers hadde jeg hatt lyst til å se en del gråtende troende som finner ut at de ikke får noe evig liv i himmelen.

Ja.. Uansett kommer noen til å bli skuffet/overasket..

 

Vist det ikkje er slik at de som tror kommer til det de tror på. Og de som ikkje tro slipper det og får sove.. :thumbup:

Om en Gud ikke hadde sluppet inn noen fordi de ikke trodde han eksisterte, fordi det ikke finnes noe som helst bevis for ham og bare en gammal bok skrevet av en gjeng bin laden forfedre. Så hadde han ikke vært den good guyen han vises frem som.

 

Religiøse altså... :nei:

 

Ja akkurat.

 

Men Bin Laden er muslim da, han leser ikkje bibelen. Så du må mene Koranen da..?

Lenke til kommentar
Kult om de ikkje troende blir overasket når de dør..

:D

Jepp. Overraskelsen kan dessverre ikke gå den andre veien, ellers hadde jeg hatt lyst til å se en del gråtende troende som finner ut at de ikke får noe evig liv i himmelen.

Ja.. Uansett kommer noen til å bli skuffet/overasket..

 

Vist det ikkje er slik at de som tror kommer til det de tror på. Og de som ikkje tro slipper det og får sove.. :thumbup:

Om en Gud ikke hadde sluppet inn noen fordi de ikke trodde han eksisterte, fordi det ikke finnes noe som helst bevis for ham og bare en gammal bok skrevet av en gjeng bin laden forfedre. Så hadde han ikke vært den good guyen han vises frem som.

 

Religiøse altså... :nei:

 

Ja akkurat.

 

Men Bin Laden er muslim da, han leser ikkje bibelen. Så du må mene Koranen da..?

Ok... så siden Bin laden selv er muslim er alle forfedrene dømt til å være muslimer, siden han er en skummel slem muslim?

 

Du merket vel heller ikke at jeg skrev forfedre og begynte derfor bable om hva Bin Laden selv leste.

Lenke til kommentar

Vil tro at helvete er HW.NO forumet en tidlig mandags morgen for visse moderatorer :p

 

Havner jeg i himmelen blir det sikkert ikke noe puling, havner jeg i helvete så kan jeg vedde på at jeg blir sodomisert og kasta i seng med damer som er sinnsykt deilig og jomfruer men man får den ikke opp....

Lenke til kommentar
Jeg tror ungdommen i dag tror for mye om ting. Ting som man ikke utforsker personlig bør man ikke si noe om.

 

Ja, her kommer det fram! :p *hint hint*

Eh, ja "anroper modenhetsbussen!".

Håper bare så inderlig at du skjønte hva jeg mente... :ermm:

 

Og, hva f hadde det med "modenhetsbussen" å gjøre? Det var bare at det ikke passet deg å si akkurat det der... Og igjen, jeg håper du skjønte poenget mitt!

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...