Gå til innhold

Overføre video via DV-kamera

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg har et Sony HC-42E videokamera og bruker Pinnacle 9.3 som redigeringsverktøy. Slik jeg forstår det, så kan jeg overføre mine gamle videoer fra eT analogt kamera til PC'n min, via HC-42'en.

Men jeg får det ikke til. Det står heller ikke så mye om dette i bruksanvisningen. Prinsippet er vel det samme uansett hvilket merke DV kameraet måtte være, så jeg håper noen her inne har gjort dette før.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått koblet til alt sammen nå, fant en side om det i bruksanvisningen. Det jeg plages med nå er å få Pinnacle til å ta opp dette.

Så snart jeg klikker på capture, så starter DV kameraet mitt opp i stede for å fungere som "mellomledd", så jeg får ikke recorda noe fra det analoget videokameraet.

Har holdt på i en time og får det fan ikke til :realmad:

Ingen som har brukt Pinnacle til slikt???

Lenke til kommentar

Vet at noen kamera ikke fungerer som mellomledd, men at du på disse må ta opp det analoge signalet på tape først, og deretter kjøre det over på PC'n. Vet ikke hvordan dette er på Sony HC-42.

Regner med at du har analog inn på kameraet og ser signalet fra det analoge kameraet på skjermen til DV kameraet ditt? Husk også at det må stå i VCR mode.

Lenke til kommentar
Vet at noen kamera ikke fungerer som mellomledd, men at du på disse må ta opp det analoge signalet på tape først, og deretter kjøre det over på PC'n. Vet ikke hvordan dette er på Sony HC-42.

Regner med at du har analog inn på kameraet og ser signalet fra det analoge kameraet på skjermen til DV kameraet ditt? Husk også at det må stå i VCR mode.

Hei og takk for svar!

Ja jeg ser video på skjermen til DV kameraet. Jeg ser også den samme videoen i "preview" vinduet i Pinnacle. Men når jeg trykker på "capture", så starter DV kameraet mitt å gå og analogvideoen forsvinner fra både Pinnacle og skjermen på DV kameraet...

Lenke til kommentar
Jeg har gjort dette med Sony HC40, den forrige versjonen av ditt kamera. Det ble diskutert her på siden for en tid siden, mulig du kan få noen tips der.

Se her!

Dæven, der fikk jeg det til :w00t:

Tok ut tapen som sto i DV kameraet og da gikk det fint.

Herregud, all den knotinga og banninga bare fordi det ikke må være tape i DV kamereaet når man skal overføre til PC fra analogt videokamera.

Det kunne nå for fan ha stått noe om dette i bruksanvisningen...

Lenke til kommentar

Jaja..skulle ikke juble for tidlig.

Det er to utganger fra det analoge videokameraet. En for lyd og en for bilde. Problemet er at den ledningen som kommer med Sonyen for slik overførsel har en plugg for bildet og TO for lyden. Så nå får jeg lyd på bare en side.

Går det an å fikse dette når man skal lage en DVD i pinnacle?

Lurer også på om jeg skal spille av taper fra videospilleren til PC via Sonyen. Har en scart overgang som jeg kobler ledningene på men det kommer ikke hverken lyd eller bilde i displayet på Sonyen da...

Lenke til kommentar

Mono kamera eh? (analogt) Hva med sånn Y-splitter eller hva det nå heter.. fra én hann til to hunn rca.. finnes på Clas Ohlson.

Y-adapt.jpg

Bruker selv en sånn når jeg skal spille inn video fra det gamle Sony kameraet mitt som er over 10 år gammelt..

Endret av resn
Lenke til kommentar

Kan jeg kanskje gjøre det samme da, har et sony hi8 kamera (fra 1998)

og kjøpte meg nytt Panasonic NVGS17 kamera i går, har masse hi8 kasetter/filmer jeg kunne tenk meg og kopiert over til data og til CD/DVD plater.

Er det noen eksperter her som vet.

Ronny.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...