El_PoLLa Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 jeg starter opp pcen (som jeg låner) og får crtical status skjerm som sier at stripe(array#1) er removed. trykker jeg på esc kommer jeg til ugyldig system disk error selv om det ikke er diskett i stajonen. jeg har 3 hder og 2 er i raid, en hd er ikke festet til noe, den bare ligger oppå cd spilleren. er det noen som har peiling på hvordan jeg kan fikse dette uten og miste noe av det som er innpå hd'ene? plz ikke noe "tror" svar ifra folk som ikke vet forskjell på raid 1 og 0 (som meg). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Forklar litt nærmere: Har du Windows på de diskene som er i RAID ? Det ser ut som om PC'n ikke finner den ene av de to diskene. Forhåpentligvis er det bare en løs IDE-kabel som fører til problemet. Sjekk at begge kablene sitter godt. (Ta de ut og sett de inn igjen) Sjekk også at begge diskene har strøm. Ha PC'n åpen når du starter og hør etter ulyder inni harddiskene (Skrape eller klikke-lyder) Hvis ingen av ingene hjelper har kanskje den ene av diskene kræsjet, og dermed har du tapt alle dataene på begge diskene. Hvis det er tilfellet, så er det synd. Håper du hadde backup! Det bør du ha når du kjører med RAID0 (striping). Selve disken får du byttet/erstattet om ikke reklamasjonstiden er ute. (2 år fra kjøpsdato) Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 jeg har win98se, 3 hder. 2 80gb i raid og 1 120 gb som ligger løst inni maskinen. hvis jeg finner ut hvilken hd som er ødelagt kan jeg bytte den, hdene er helt nye så jeg får byttet de. jeg låner pcen så jeg har egentlig ikke tapt noe på det unntatt at jeg sikkert ikke får låne pcen mere. jeg tester og reconnecte alt som kan connectes (igjen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå