smokejumper Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Mornings godtfolk! Har eit seriøst stort problem med pcen min. Den slår seg av av seg sjøl! heilt plutselig. Før slo den seg av viss eg f.eks spelte spel men no slår den seg av uansett kva eg gjer... Spel, film til og med i BIOS slår den seg av. Har prøvd å lest gjennom liknade trådar her på forumet, men utan å bli så mykje klokare. Pcen min: Hovudkort: Socket-A nForce2 Crush 18G ATX Audio VGA LAN IEEE1394 Prossesor: Athlon XP 2700 2.17GHz Socket A 0.13u 333MHz Tray ""Thoroughbred" Skjermkort: VGA-Card Radeon 9600 256MB AGP DVI TV-Out DX9 Retail Cooling Fan: Socket-A 19dB For All AMD CPU (Up To XP3000/All Duron) RAM: 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal Harddisk: 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5 Strømforsyning: Husker ikkje merke, men er iallefall 450w og har to vifter.. Før trudde eg det blei for varmt, kjøpte derfor ekstra systemvifte. Men det hjalp ikkje serlig.. Så då trudde eg det var strømforsyninga. Hadde berre 300w før, kjøpte 450w og trudde det skulle hjelpe. Det hjalp ei stund, men etter kanskje ei vekes bruk vart det like gale igjen. PCen er ikkje kopla til internett. Er det hovudkortet mitt som er kaputt då? eller kanskje RAM brikka? Nokre kloke hovuder som veit? Begynner å bli ein smule irriterande... Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Kansje det er psu kan du sjekke om den er gammel eller at det er en Q-Tek som står i? Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hei du! Jepp. Strømforsyninga var av merket Q-tek ja. Sjekka nettopp.. Fekk låne ei 512 mb rambrikke og prøvde om det hjalp, men det var akuratt likt... Så då er det nok ikkje rambrikka det er galt med. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ja vel , Q-Tek er vel ikke den mest stabile typen psuer, men det er ikke sikkert det er den som er problemet. Prøv uanset og se om du ikke får låne en annen psu av noen andre. Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 PSUen er så å sei heilt ny. Og eg skulle no tru at 450 w er nok... Håpar ikkje den (og) har tatt kvelden. Men kan sikkeret prøve å låne ein av andre som er kraftigare og prøve det Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 riv av den ene siden på kabinettet og la rn bordvifte stå å blåse luft inn der. Vi må først utelukke varmeproblem. Hva er temp på? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ja vel , Q-Tek er vel ikke den mest stabile typen psuer, men det er ikke sikkert det er den som er problemet. Prøv uanset og se om du ikke får låne en annen psu av noen andre. q-tec er ikke så jævlig dårli som folk sier hadde det i 6månder men så ble jeg lei bråket Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 PSUen er så å sei heilt ny. Og eg skulle no tru at 450 w er nok... Håpar ikkje den (og) har tatt kvelden. Men kan sikkeret prøve å låne ein av andre som er kraftigare og prøve det Kraftigere trenger du ikke. 450W på en Q-tek er ikke det same som 450W. 450W på en Q-tek er vel ca. 350 W Som er mer enn nok til og drive en vanlig data. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ja vel , Q-Tek er vel ikke den mest stabile typen psuer, men det er ikke sikkert det er den som er problemet. Prøv uanset og se om du ikke får låne en annen psu av noen andre. q-tec er ikke så jævlig dårli som folk sier hadde det i 6månder men så ble jeg lei bråket Sier ikke at de er dårlige men at somme kan ha diverse feil og være ustabile. En venn har feks. kjørt en i 6 mnd. uten problem. Mens flere her på forumet har endt opp med grillet hd ol. etter 2-3 mnd. med en Q-tek. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 har det samme problemet selv.. har laget en post her vist du vil lese den.. men hos meg så vet jeg med 90% at det ikke er psu. har kjøpt en ny psu (MIST 500w) som jeg fikk i går.. når den er tilkoblet så slår pc'en seg av slik som trådstarter forteller.. men bruker jeg en gammel psu som jeg har lånt så funker det fint som bare det.. jeg har kryss testet ram brikkene så vist ikke BEGGE er defekte så er det ikke noe problem med de.. de er relativt nye også.. satt oppe til kl 5 i går natt og skrudde for å prøve å finne en feil.. men fant ikke noe.. og ser ikke ut til at jeg kommer til å finne noe heller.. jeg frykter at det er hovedkortet mitt som sliter litt. men det jeg ikke forstår er hvorfor alt virker som det skal når jeg bruker den gammle psu'en.. da kan jeg spille krevende spill og bruke pc'en som normalt.. sitter no og vurderer å sende inn pc'en til noen fag folk som kan ALT med data, har holdt på med dette problemet så og si 24t i døgnet i 3 dager no, og bynner å bli grå i håret at dette.. skal ta med den nye psu'en opp på elektro linja på skolen i morra for å måle/teste den litt.. men ser ut som at jeg må punge ut med store summer får å få dette fixa.. eller kjøpe mange billige dårlige psu'er og bruke de til de tar kvelden til jeg finner for godt å kjøpe et nytt system.. og ja jeg har testa min nye psu på et anna system som er svært likt mitt.. og der funka den fint.. Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Hei igjen og takk for alle svar! Kan utelukke varmeprobmeler, kabinettet har stått opent lenge det og verken cpu eller resten av systemet blir for varmt. PSUen virker som den skal og det er heller ikkje rambrikka det er feil med. Tipper at hovudkortet mitt er kaputtski. Er det mykje pes å bytte? Må eg formatere og legge inn windows og alle progammer osv igjen etterpå? Finnes det framleis hovudkort som vil passe til resten av mine komponenter? (som ikkje koster skjorta..) Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Er ikke så altfor vanskli å skifte. Ja du bør formatere når du skifter hk. Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Okei, då er det klart. Eg kjøper nytt hovedkort. Gidder ikkje dette tullet lengre. Er ingen dataekspert, så kan trenge litt hjelp for å fine eit som passer. Har forstått at eg må ha eit 'socket A' kort. PSData Komplett Tenkte litt på dette kortet. Vil dette passe saman med resten av komponentene mine? Eller er det andre kort eg heller burde satse på? Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 jepp det vil passe fint det.. har akkuratt samme problem som deg.. si ifra om det fikset problemet da! Lenke til kommentar
frodeandre Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hei du har ikke tilfeldigvis oppdatert biosen? Hvis du gjør det med feil revisjon kan det problemet som du nevner, oppstå. Har en kompis med nforce2 kort og han var også iferd med å bytte ut hovedkort til jeg foreslo å sjekke pcbrevisjon og laste rette biosen og joda, han hadde feil revisjon og problemet løste seg med rett bios... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 før du kjøper deg et nytt hovedkort sjekk om du har jordings feil der pc'en er tilkoblet.. tror det som er feilen hos meg.. Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Jepp jepp. Då har eg iallefall fått kjøpt meg nytt hovedkort. Så får me sjå kordan det går Tok meg over ein måned å få bestillt det så ikkje rekn med at det prøve å sette det i med det første :!: Er ikkje den som stresser mest akkuratt Er det berre å sette det på plass, eller er eg nødt å formatere først? Er ikkje så veldig keen på å formatere så det hadde vore greit å sleppe det! Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Mornings folkens! Har no bytta hovudkort og det ser så langt ut til å ha løyst problemet med at den slår seg av. Men så har eg fått eit nytt problem. Når eg skrur på pcen så kjem berre ein beskjed som seier: boot failure, insert system disk and press enter. Putter så inn windows xp cden men ingenting skjer. Får ikkje cd-romen til å virke!! Nokon som veit kva eg skal gjere for å få det til? Har oppdatert BIOS Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Ingen som har anelse om kva dette kan vera? Lot vera å formatere dataen før eg bytte hoved kort. Kna dette vera årsaken? Kan eg då berre bytte tilbake til det gamle og så formatere? Anyone? Please! Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Idag fekk eg somla meg til å bytte tilbake til det gamle hovudkortet for å formatere harddisken slik at det skulle gå greit å bruke det nye hovudkortet. Nå eg hadde bytta tenkte eg eg skulle prøve nokre av dei tyngste spela eg hadde for å sjå om det var like galt no. Før eg formaterte.. Men alt var jo som det skulle jo!!!?!?! Er det mulig?! Kjørte Splinter Cell PT lenge og vel, men ingen ting skjedde. Før slo an seg av før eg loadinga var ferdig. Viste egentlig ikkje om eg skulle le eller grine, men eg trur eg er mest Data er rare greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå