Aleksweb Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei, jeg har installert windows på en 200gb, og vil gjerne partisjonere disken uten å måtte reinstallere. Har tenkt å legge inn Linux i tillegg, men er det noen som vet om jeg kan få partisjonert den uten å slette innholdet? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Partition Magic sier jeg bare! Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Partition Magic sier jeg bare! Hvor får jeg tak i dette? Pris..., osv. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Du finner det på powerquest sine sider. Ser ut som Norton har kjøpt opp powerquest. Så nå er det Norton partition magic. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Ok, men har hørt noe om at det leveres verktøy for dette i linux..., som er på cd'n... Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ja, det stemmer det. Det følger vel et partisjonerings verktøy med alle distroer som har respekt for seg selv. Enten det måtte være GUI eller kommandolinje basert. Så forresten ikke at du skulle installere Linux når jeg posta det her i går. Så det du burde gjøre hvis du vil unngå tap av data er å lage en partisjon på ca 10 GB eller større. Smak og behag/plassbehov etc. For, når jeg installerte Mandrake linux, så virket det på meg at partisjoneringsverktøyet ikke kunne opprette en ny partisjon på en upartisjonert HDD uten at data'en som var på disken ble overskrevet. Så det beste blir vel å lage en ny partisjon, enten med Pmagic eller windows Fdisk. Også, formatere den med det filsystemet du vil bruke under installasjons prosessen. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det går jo ann å gjøre dette med windows egne programmer også... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Finnes det Trial av Norton Partition Magic? Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Finnes det Trial av Norton Partition Magic? Har Partition Magic 6.0 trial..send meg en pm om du skal ha Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Noen som har "ultimate boot cd" ? Er ikke program for å splitte opp en partisjon der da? (uten å slette innhold...) Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Fikk det til i installasjonen av Linux Ubuntu Men er det noen som vet om jeg kan gjøre om en "logisk partisjon" til en "primær partisjon" uten å formatere? (eller uten å fjerne innholdet...) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 I windows så har man både diskmanagement, fdisk og install cden til å partisjonere. Siden du har installert win xp anbefaler jeg denne guiden hos MS: http://support.microsoft.com/kb/309000/ Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Funket fett med linux installasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå