Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rot med Start ADSL og Router


Anbefalte innlegg

jeg har en skyracer ProWBr654 trådløs router som jeg plages med.

 

Fikk nettopp ny linje fra Start, og får ikke til å sende info ut fra router lengre. Har lagt inn rett passord mm på PPPoe i router, og alt funker under surfing. Men jeg klarer ikke engang å sende en mail ut fra router, og heller ikke TPtest funker på upload.

 

Dersom jeg kobler ut router og går kun via modem via TPkabel funker alt som det skal.

 

Hadde Tiscali før, og da funket alt som det skulle.

 

Hva kan være feil?? :no:

 

Er det noe spesielt med ADSL linjen fra Start, eller er det router som er blåst?????

 

Har prøvd å nullstille router, men ingenting funker, blir faen meg gal!!!!! :hmm:

 

Er det noen spesielle generelle innstillinger på router som begrenser trafikk ut av nettet???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du brukernavn@start.no? Du MÅ ha med @start.no bak hvis ikke så virker det ikke.

Og så må jo routern din stå på pppoe. Og du må ha ledningen fra modemet i WAN porten.

Dobbeltsjekk at det og si ifra hva du har av instillinger hvis det ikke virker.

 

Du sier at det er uppload som er problemet? Greier du å downloade? I så fall funker begge deler for du må sende ut noe for å kunne motta.

Lenke til kommentar

alle innstillinger er rett i router, og nei det går ikke å uploade en mail engang! klarer å dl så det funker tydeligvis å bare dl uten å ul (sikkert en og annen pakken som går opp).

 

Prøvde en 3Com router idag, den funket som juling, så det var tydeligvis router som har konket, retur på elkjip i morgen altså!!

 

Men har ennå ikke fått de 4mb fra start jeg betaler for da, ligger aldri over 2.5mb på dinside, itavisen eller tptest, hmmmm

Lenke til kommentar

hørest nokk ut som et firewall problem ja.

 

Du kan prøve å opne alle portene til din ip (lokale ip) slik at routeren din ikke blokkere noen ip'er/porter i det hele tatt som kommer/går fra din maskin, så kan du teste om uploading og email-ting funker. Vist det funker da er det nokk firewall-problem.

 

Forskjellen på de 2 routerene du testa kan ver at den ene ikke hadde på firewall osv.

Endret av inSain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...