skeletor_ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) hei. Fredag kveld 17.06-05 satt jeg ved pc'en min å bedrev tiden min med å høre på musikk og surfe på nettet. Vanlige ting rett og slett.. Jeg reiste deretter bort en tur og ble borte i ca 2-3 timer. Jeg lot pc'en stå på mens jeg var borte. Da jeg kom tilbake stod fortsatt pc'en på og så ut til å fungere normalt, men skjermen min hadde plutselig gått i hvilemodus. Bildet ville ikke gjenopptas når jeg berørte musa. Jeg prøvde å ta ut dvi-kabelen og da stod det på skjermen at det ikke var kontakt mellom pc og skjerm.. Når jeg satte dvi-kabelen inn igjen så gikk skjermen i hvilemodus på nytt. Jeg tok en re-boot, men fortsatt ikke noe skjermbilde. Jeg har så og si skiftet ut alle komponentene med andre deler som jeg VET 100% sikkert at fungerer.. Derav skjermkort, prosessor, hovedkort, skjerm, strømforsyner. Jeg prøvde til og med uten prosessor. Uansett om harddisker eller prosessor ikke er koblet på så skal jeg få en feilmelding på skjermen. Det er godt mulig jeg fikk en feilmelding men som sagt så får jeg ikke noe skjermbilde. Ikke med annen skjerm en gang. For den andre skjermen jeg testet med er den jeg sitter å ser på i dette øyeblikk når jeg skriver dette hjelpesløse innlegget. seriøst.... jeg er totalt blank på hva det kan være. Rent hypotetisk så skulle det normalt sett vært enten skjermkort, skjerm eller hovedkort (agp-porten) det skulle være noe galt med når jeg ikke får skjermbilde. Men jeg får ikke skjermbilde når jeg prøver med skjerm, hovedkort og skjermkort som jeg VET fungerer. Det er nesten så man sku tro at det er en ond sirker som svever rundt deg. At pc'en er dømt til å forbli ødelagt. Det er helt forjævelig og frustrerende og sitte her å ikke ha en eneste fjern anelse om hva som kan være problemet. Teoretisk sett så skulle maskinen har fungert med annet hovedkort og prosessor. siden jeg vet at begge skjermkortene mine er kompatible. Jeg tenkte meg at kanskje det kunne være strømforsyneren som enten ikke leverte nok strøm/for mye strøm til et sted/at den ikke regulerer strøm til de forskjellige sektorene, men det viste seg å være feil når jeg prøvde en annen 250W strømforsyner som jeg også vet fungerer. Dette er et mysterium uten like! Vær så snill å kom med hjelpende svar! jeg vil nødig sende pc'en min på dynga... Jeg kan gi dere litt informasjon om hvilke komponenter jeg har prøvd med. Radeon 9800 Pro UE Radeon 9200 SE ASUS A7N8X Deluxe MSI K7N2 Delta ASUS A7N8X AMD XP 2800+ AMD XP 2500+ AMD XP 1600+ To forskjellige skjermer.. Ikke vits å nevne type. En skjerm er en skjerm. Fortron/Source 250W Fortron/Source 400W Dette er de komponentene jeg har prøvd. Har brukt samme harddisker hele tiden. men som sagt så skal jo maskinene vise et bilde bare det er et kompatilbelt skjermkort og at agp-porten på hovedkortet er i orden. HJELP Endret 19. juni 2005 av skeletor_ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Starte opp pcen uten prosessor ville ikke jeg gjort. Får du skjermbilde av BIOSen? Hvis ikke, så kan du prøve Clear CMOS: Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS. Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 men er det noen vits i å prøve dette siden jeg allerede har prøvd med 3 forskjellige HK? Lenke til kommentar
frodeandre Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du har husket å sjekke at rammen sitter godt i? hvis denne sitter løst eller ikke er satt i kan det resultere i hvilemodusskjerm ved oppstart... Nevner det bare fordi jeg så ikke det på lista di... Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hei. Har du sjekket RAM? Hva med DVI kabelen? Hører du om PC starter, eller er den død også? Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 maskinen starter som den skal. er det bare det at jeg ikke får skjermbilde. rettere sagt hvilemodus. på hovedkortet mitt medfølgte en sånn debug greie som viser en lyskombinasjon på hva som er feil og da har jeg en rekke ganger fått feil på prosessoren. rammen sitter godt i. jeg trykker ram brikkene ned til jeg hører det klikket på låsen på begge sider. har bestemt meg for å kjøpe nytt hovedkort, prosessor og ram. men det hadde vært kjekt å få vite hva som er feil og hva som forårsaker feilen:P sånn at når jeg får nye deler så kan jeg eventuelt selge de gamle delene. Hvis ikke f.eks. cpu er ødelagt allikevel. ramen beholder jeg uansett. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 har selv et radeon 8500le baser skjermkort fra jercules. en gan pgdes jeg med at det ikke kom noe bilde på skjermen - indikartlampene blinket som betur at det ikke var noe singnal. det enste jeg gjorde var å trykke skjermkort nede i spoeret sit - det virket ikke som det sat løst , man bildet kom etter en ny omstart . kansje du har dårlig kontakt med mellom skjermkkortet og sporet som det skal stå i. prøv å tryke det bedre ned i sporet ( agp porten) sit hvis du ikke har forsøkt det før Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 har prøvd med to forskellige skjermkort. presset begge inn sånn at jeg hører at agp-låsen låser seg. et lite klikk. har prøvd med to forskjellige hovedkort også. og ingen av agp-portene har vært vriene å ha med å gjøre. har forresten testet ramen på en annen maskin og det fungerte strålende. den eneste komponenten jeg ikke har byttet ut er prosessoren. så det er jo teoretisk sett sannsynlig at det er den det feiler noe med. Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 nå har det gått en stund siden jeg prøvde å gjøre noe med problemet sist. når jeg starter pc'en med kun cpu, ram og gpu så går maskinen i 2-3 sekunder også skrur den seg av. har prøvd med to forskjellige strømforsynere. samme problemet med begge. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Går skjermen i hvilemodus med en gang eller kommer du forbi POST og forbi windows boot screen? Ser du noe som helst på skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå