cybrsnake Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei, jeg har akkurat fått satt opp en server Hvordan får jeg sånn at alle brukerne får samme skrivebord og start-meny??? Og hvordan kan andre brukere logge seg på serveren når de ikke er administratorer?? når andre skal logge på, så må de være admins får å kunne logge på fra en annen maskin.. noen forslag?? og hvordan kan jeg konfigurere en windows xp home edition til å kunne logge seg på serveren før man går inn i windows på den? altså sånn at man nesten (?) kan kjøre windows fra serveren på en annen maskin? det er windows 2000 adv server, men vurderer å bytte til windows 2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Angående det andre spørsmålet ditt: Det setter du i den lokale sikkerhetspolicyen, tror jeg. Bare let litt der, så finner du det. Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei, jeg har akkurat fått satt opp en server Hvordan får jeg sånn at alle brukerne får samme skrivebord og start-meny??? Og hvordan kan andre brukere logge seg på serveren når de ikke er administratorer?? når andre skal logge på, så må de være admins får å kunne logge på fra en annen maskin.. noen forslag?? og hvordan kan jeg konfigurere en windows xp home edition til å kunne logge seg på serveren før man går inn i windows på den? altså sånn at man nesten (?) kan kjøre windows fra serveren på en annen maskin? det er windows 2000 adv server, men vurderer å bytte til windows 2003 For å si det mildt så er spørsmålene dine vage og/eller upresise i formuleringen, men jeg forsøker å svare på det jeg tror du ønsker svaret på: Samme skrivebord og start-meny: Det høres ut som om du kan ha ønske om Mandatory User Profile, evt (eller i kombinasjon med) Folder Redirection. Hvis du med "logge på fra en annen maskin" mener bruk av Terminal Services, så må du kjøpe lisenser for dette. Du snakker også om at XP klientene skal logge seg på serveren før man går videre på den, jeg regner med at det da er snakk om innlogging i et domene. Dette er såvidt meg bekjent kun mulig med Windows XP Professional. I den funksjonaliteten du nevner her ser jeg ikke at det har spesielt mye for seg å oppgradere til Windows Server 2003. Så til slutt vil jeg anbefale deg å ta deg en tur innom Datajungelen eller en annen egnet kilde til datalitteratur, og finne deg noe på Windows 2000 Server/Nettverk, evt på Windows Server 2003 dersom du oppgraderer til det. Håper dette var oppklarende. Lenke til kommentar
Nytelse Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du snakker også om at XP klientene skal logge seg på serveren før man går videre på den, jeg regner med at det da er snakk om innlogging i et domene. Dette er såvidt meg bekjent kun mulig med Windows XP Professional. Det er helt korrekt. Windows XP Home edititon er dessverre en Donald utgave av XP.. Nytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå