Gå til innhold

opprett ny tilkobling - modem ikke mulig?


Anbefalte innlegg

Får ikke koblet til internett med modem.

 

Veiviser for ny tilkobling -> Koble til internett -> Konfigurere tilkoblingen manuelt

-> Koble til ved hjelp av et modem for ekstern tilkobling er ikke tilgjengelig. Jeg kan ikke velge den måten og koble til internett på. Eneste mulighet er Koble til ved hjelp av bredbåndstilkobling som alltid er aktiv.

 

Hvordan skal jeg få "åpen" muligheten for modemtilkobling?? Det er ikke noe galt med modem eller driver for det viker på denne maskinen, men ikke på den maskinen som den egentlig skal være på.

 

Edit: Glemte å nevne at modemet er eksternt som kobles til en COM-port.

 

Trenger hjelp snarest!

Endret av Xbox lover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke koblet til internett med modem.

 

Veiviser for ny tilkobling -> Koble til internett -> Konfigurere tilkoblingen manuelt

-> Koble til ved hjelp av et modem for ekstern tilkobling er ikke tilgjengelig. Jeg kan ikke velge den måten og koble til internett på. Eneste mulighet er Koble til ved hjelp av bredbåndstilkobling som alltid er aktiv.

 

Hvordan skal jeg få "åpen" muligheten for modemtilkobling?? Det er ikke noe galt med modem eller driver for det viker på denne maskinen, men ikke på den maskinen som den egentlig skal være på.

 

Edit: Glemte å nevne at modemet er eksternt som kobles til en COM-port.

 

Trenger hjelp snarest!

Dette kan være problemer med hvilke tjenester som går, eller rettere sagt ikke går. Dersom f eks tjenesten "Telephony" er slått av får du ikke koblet opp via modem.

Lenke til kommentar
Du må kanskje oppgradere BIOS.

 

Du skriver ikke vilket OS du har på maskinen som det skal stå på, men jeg vet at 2000 har hatt problemer med COM portene og det ble fikset med en oppdatering av BIOS.

BIOSen er fin. Windows XP Pro SP2. Problemet kom da jeg reparerte windows (installerte diverse driverfiler på nytt).

 

 

 

 

Til roac:

 

Fant Tjenester i kontrollpanel, men Telephony var slått på. Hva annet kan være problemet??

Endret av Xbox lover
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...