Gå til innhold

Orginalitet

Anbefalte innlegg

Dette forumet er et populaært sted å poste bildet av sine egne case-mods. Mange svarer da med konstruktiv kritikk, eller bare "Flott mod.. stilig...".

Det denne mailen dreier seg om er svarene av varianten "Det er har vi sett før...". Bakgrunnen for dette svaret er jeg jo forsåvidt enig i: Orginalitet er jo noe av det viktigste innenfor case-modding.

Når det er sagt, så må jeg problematisere dette noe:

- Er ikke dette et forum for tips/triks/forslag?

- Hvor mange mods finner du i dag som er 100% orginale (så en i går: anemone)?

- Var du selv orginal når du gjorde din første, eller siste casemod?

Det er noen standard modder som går igjen. De kan etter min mening deles inn i 3 kategorier:

- Vifte/kjøle modder (baybus inkludert)

- Plexiglass vinduer

- Lys modder (leds/katode osv.).

- Farging av kassa.

Den siste kategorien er vel den det går ann å være orginal i (velg nye farger/mønstre), men det er bare varianter over det samme tema.

Det siste året har jeg ikke sett mye orginalt innefor de 3 første kategoriene. De aller fleste måter å legge inn et plexi vindu i en kasse på, er gjordt, og hvor mange måter går det egentlig ann å feste en vifte på?

Betyr dette at jeg mener standard Casemodding er et dødt tema? Overhodet ikke. Jeg synes det er interesant å lese mailene til folk som netopp er ferdige med en mod, særlig folks egne komentarer om hvordan de gjennomførte modden (hvis de postes).

Når det gjelder orginalitet, så er jeg interisert i det og. Er som sagt enig i at det er det mest interesante å lese om (stor koste meg med artikkelen om Anemone), men vi kan ikke alle være 100% orginale. Får å få egne ideer må vi faktisk se på hva andre har gjordt før oss, og begynne i den enden. Jeg har lært mye ved å lese mange artikkler om akkurat det å feste et plexi-vindu. Selv om Modden i seg selv er klin lik. Om vi bare skulle lese artikler om orginale modder, og selv bare gjordt orginale modder, så betyr det at 1 pc kunne hatt side vindu, en pc kunne hatt sidevindu med lys i, osv.

Selv streber jeg etter orginalitet, noe som betyr at jeg hevrken har satt in bay-bus, eller lagt inn plexi-vindu. Jeg ønsker meg en kasse som ingen andre har, det er motivasjonen som driver meg. Den motivasjonen er heldigvis noe jeg ikke deler med alle andre.

Meldingen til alle i dette innlegget er: Kom heller med konstruktiv kritikk av typen "kunne du ikke også:...", istede for "Jeg har sett det før. Kjedelig". Den siste meldingen er fakitsik ikke vits i å komme med. Det er den meldingen jeg ikke gidder å lese.

Og som et siste innspill: Denne holdningen gjelder dette forumet, og liknende forum. Når det gjelder websider dedikert til artikkler og galerier over Casmods, bør de kjøre en strenger linje i forhold til orginalitet. Et casemod galeri med 100 Chieftech kasser med vindu på den ene sia er ikke interesant. Heldigvis kjører de fleste slike websider allerede en slik linje, så jeg får det vist som jeg vil der.. :smile:

Om du mener jeg har missforstått hele opplegget med forumet her, eller med Casemodding genrelt, så er jeg faktisk interisert i sysnpunktet ditt.

mvh

Dagga

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...