Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til oppsett av trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har pr. idag vanlig netopia router fra NGT, her har jeg et rj45 kabel som forbinner den til en trådløs router... problemet er i midlertid at jeg skal ha det trådløse signalet helt opp fra kjelderen og opp til 3. etg. og det signal som den trådløse routeren sender ut er ikke kraftig nok.

Jeg har et DWL-2000 AP+ (access point), og lurer derfor på hvordan jeg skal få satt den opp til å "sende" signalet vidre fra min 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway, og om dette overhovedet er mulig... eller om der er andre løsninger på dette problem?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om jeg forstod rett...

du har koblet NGT linja til 3COM Gatewayen som du vil skal sende signalet videre til et akksesspunkt som igjen deler ut til klienter?

ville ikke det hele gjort seg bedre med en kraftigere anntenne hvis dette er mulig?

Lenke til kommentar

Eller kanskje brukt aksess punket til å forsterke signalet fra 3com gatewayen... er dette mulig? eller slik at aksess punketet fikk WAN signalet fra 3com gateway, og så kunne pcen og den bærbare på 3 etg. bruke dette signalet... vet ikke om det gir noen som helst mening dette? :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...