Gå til innhold

For varmt skjermkort?

LogiZa

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.!

Jeg har et Geforce 6800GT fra ASUS. Noen som vet åssen tempratur dette skjermkortet normalt skal ligge på?

Når jeg spiller World of Warcraft med max grafikk og oppløsning så går skjermkortet opp til 90-95C. Er det veldig mye eller er det normalt ?.. er litt urolig over dette:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den tempmåleren som er med driveren. Skjermkortet er på 65-70C når jeg ikke gjør noenting. Det er en vifte på skjermkortet (den som fulgte med) og 2 andre i sidedøra som blåser på den.

Jeg prøvde å kjenne på ribba mens jeg spilte WoW og den være jævelig varm så jeg trur ikke den graden som vises er så veldig feil:p

Hva er det som kan være feil da? vet noen det ? Noen som kan tipse meg på hvor jeg kan sjekke opp hvor mye skjermkortet tåler?

Lenke til kommentar

det du kan gjøre for å sjekke ut hvor mye skjermkortet ditt tåler er: 1 . du kan teste det ut selv! 2(som jeg anbefaler da) du kan hennvende deg til nettbutikken du kjøpte det av eller besøk hjemmesiden til produsenten som ordna skjermkortet!!!

Lenke til kommentar

Jeg tenker jeg tar å sjekker hjemmesiden deres først.. og om ikke jeg finner ut noe så star jeg kontakt med butikken jeg kjøpte det hos og spørr om info derifra.

Det er bare å komme med flere tips eller info om dere vil :)

Takk

Lenke til kommentar

skal ikke si noe sikkert men trur det skal ligge på 40-50 grader på tomgang!! Men når det kommer opp i så høg temperatur som 90-95 grader så hadde JEG faktisk begynt å lure på om jeg har fått feil produsert skjermkort !!

Lenke til kommentar

Sendte mail til komplett og dem sa jeg kunne sende det inn til dem.. så jeg blir å gjøre det. Jeg valgte asus fordi dem er veldig flinke og fordi dem er ikke så veldig dårlige på nedkjøling så tipper det må være defekt vare.

Lenke til kommentar

Har nesten samme kortet selv (Asus 6800NU Gamers edition), og i en shuttle ligger det på 60/60 (GPu og Ram) på 1500RPM på viften. Under load spinner viften opp til ca 3500RPM, og tempen ligger på ca 75/80 (GPU og Ram).

Dette er dog i en shuttle, så med god ventilasjon som du har er det vel nesten nødt til å være noe galt med kortet. (eller hvertfall temperatur-sensoren)

Lenke til kommentar
Har nesten samme kortet selv (Asus 6800NU Gamers edition), og i en shuttle ligger det på 60/60 (GPu og Ram) på 1500RPM på viften. Under load spinner viften opp til ca 3500RPM, og tempen ligger på ca 75/80 (GPU og Ram).

Dette er dog i en shuttle, så med god ventilasjon som du har er det vel nesten nødt til å være noe galt med kortet. (eller hvertfall temperatur-sensoren)

Hadde samme kort selv, og det idlet på 30-35 og når jeg spilte lå det på mellom 50 og 55, da med vifta på 30%. Vifta på GE-kortene er lik den som er avbildet hos komplett, vet ikke hvordan det er med ditt, men er det likt, ligger det en kobberkjøler under alulokket, og det bør være gode muligheter for at kortet ikke skal bli for varmt. I utgangspunktet høres det ut som du har varmeproblemer, og bør bytte det inn!

Lenke til kommentar

Tja, tviler egentlig litt på det, da kortet ligger klint intil siden på shuttlen, men kanskje 2mm klaring til veggen, og resirkulerer den samme varme luften hele tiden. Skal se det blir bedre når jeg får tid til å modde inn et kaldluftinntak over viften, og en "trakt" som tar varmluften ut av kabinettet med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...