Gå til innhold

Musikk avspiller/musikk organiserings program?

Anbefalte innlegg

Bruker winamp og syns det er helt greit, men vet ikke helt hva det er, syns nemlig at det er litt vansklig å sortere/organisere musikken min i winamp, så lurer på om noen vet om noen fine program som man kan sortere musikken sin med?

Også lurer jeg på om det fortsatt er winamp som er "kongen" over alle andre musikk avspillere? tenkte kansje det hadde kommet noe nytt eller noe sånt?

Har nemlig veldig lyst til å teste ut noe annet...

Edit: Har hørt om noe kalt "MediaMonkey" noen som kan si noe om det? :)

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iTunes eller Foobar2000, iTunes er lettfattelig og sorterer etter ID3-Tag.

Foobar2000 kan og sortere etter tag, om det kan sortere etter mappe veit eg ikkje, men det programmet har alle tenkelige funksjonar og meir enn det.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å få det mest mulig slik du selv ønsker det, og er villig til å investere litt tid, er foobar2000 min anbefaling. Der er du ikke låst til hva andre synes er lurt, eller den fortrukne måten å organisere på, siden du i stor grad velger selv.

Terskelen kan nok være høy for mange, men lytter du mye til musikk er det helt genialt. Enda bedre blir det om du er villig til å tenke på nye måter for å organisere og navigere i samlingen. Mulighetene plugins som f.eks. foo_playlistgen_ex, foo_scoll, foo_dbsearch, foo_freedb og foo_uie_tabs gir meg kombinert med playlist formattering er uvurdelig, men det skal sies at jeg har investert temmelig mange timer i foobar2000, etterhvert.

Lenke til kommentar

Lasta ned og testa mediamonkey syns den var helt supert når det gjaldt å ordne navn og tags for meg nesten helt automatisk, det er ikke så mye forskjell i selve avspillingen i mediamonkey fra winamp heller syns jeg bortsett fra at mediamonkey ikke kan styres med taste knapper når den er minimized, det syns jeg er litt dumt.

Har også testa foobar2000 før men har aldri hatt den lenge installert siden jeg rimelig fort uninstallerte den bare etter å ha sett igjennom helt, vet ikke helt hvorfor, men får vel kansje prøve å gi den en sjanse til så får vi se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...