ntec Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Finnes det ferdig php-skript som noterer ned alle ip-adressene som har vært inne på en webside? jeg skulle gjerne hatt en som noterer ned alle ip-adressene som har vært på besøk på sia mi. gjerne slik at det noterer ned ipadresser for hver dag... en liste for hver dag hvis dere sjønner Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Vil du at IP-adressene skal bli lagret i en database eller i flatfiler? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Må vel bli noe slikt: $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $tid = time(); $filnavn = $today = date("Ymd"); $linje = $tid."\t".$ip."\n"; //skrive til $filnavn Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Må vel bli noe slikt: $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $tid = time(); $filnavn = $today = date("Ymd"); $linje = $tid."\t".$ip."\n"; //skrive til $filnavn Hø?? Den skjønte ikke jeg (LES: 5. linja($filnavn = $to...)) Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hø?? Den skjønte ikke jeg (LES: 5. linja($filnavn = $to...)) $filnavn = $today = date("Ymd"); Denne setter både $filnavn og $today til date("Ymd"); Det er unødvendig, og det skal være: $filnavn = date("Ymd"); Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hva er det du planlegger her? Bare å legge til ip'ene til ei fil for ingen grunn. Eller skal du lage en teller eller noe lignende av dette? Lenke til kommentar
ntec Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hva er det du planlegger her? planlegger å lagre ipene for å se hvor mange unike besøkende jeg får per dag. har en teller nå som teller unike besøkende, men har fått en følele for at denne ikke stemmer. så jeg har tenkt å logge alle ipene for å sjekke om den telleren stemmer... *dårlig forklart* Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Her har du en teller jeg har laget.. Teller både totalt unike besøkende og unike besøkende idag <?php $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $dato = strftime("%Y-%m-%d"); //Besøkende Idag $unike_idag = @mysql_query("SELECT * FROM besøkende WHERE dato='$dato'"); $besøkende_idag = @mysql_fetch_array($unike_idag); //Besøkende Idag Slutt $count = @mysql_query("SELECT * FROM besøkende"); if (@mysql_num_rows($count) <= 0) { $besøkende = ("1"); } else { $besøkende = @mysql_num_rows($count); } $ips = @mysql_query("SELECT * FROM `besøkende` WHERE ip = '$ip'"); if (@mysql_num_rows($ips) <= 0) {@mysql_query("INSERT INTO `besøkende` (ip, dato) VALUES ('$ip', '$dato')"); } ?> Ja.. Tror dette skal funke Så bare legger du til: echo ("Unike Besøkende: $besøkende<br>Unike Besøkende Idag: $besøkende_idag"); Tror dette skal funke ja Lenke til kommentar
ntec Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Mellet, kan du fikse sånn at den logger antall unike besøkende i et txt eller html-dokument? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Mellet, kan du fikse sånn at den logger antall unike besøkende i et txt eller html-dokument? Hmm, har aldri holdt på med flatfil. Så kan ikke det. Har holdt meg til Database basert. Kansje noen andre her kan gjøre den om til en flatfil basert teller? Endret 20. juni 2005 av Mellet Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Fikset det for deg, jeg. <?php // DENNE FILEN SKRIVER UT ANTALL BESØKENDE. Ressurskrevende, så ikke bruk denne til annet enn administrative formål. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $dato = strftime("%Y%m%d"); //Besøkende i dag $file = file("$dato.txt"); $unike = count($file); //Besøkende i dag slutt echo "Det har vært $unike unike besøkende på websiden i dag."; ?> <?php // Denne snutten lagrer en ny IP (besøkende) i fila. Brukes for å telle opp besøkende. Ineffektiv(!), bør definitivt vurdere caching/database hvis siden har flere enn et par hundre besøkende om dagen. $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $tid = time(); $filnavn = date("Ymd"); $linje = $tid."\t".$ip."\r\n"; $file = file("$filnavn.txt"); $already_counted = false; foreach($file as $line) { if($linje == $line){$already_counted = true;break;} if(!$already_counted) { $fp = fopen("$filnavn.txt", "a"); fwrite($fp, $linje); fclose($fp); } ?> Uff, for en fæl og rotete kode jeg mikset sammen der. Noen som melder seg frivillig til å rydde opp? Edit: om du beslutter å heller bruke en databasebasert teller; ikke gå for Mellet sin. Den er ikke på langt nær så effektiv eller velskrevet som den kunne vært. Spør heller i denne tråden, så kan jeg sette sammen noe nytt til deg. Endret 20. juni 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
ntec Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 lokaltog, fikk ikke den til å funke jeg... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Edit: om du beslutter å heller bruke en databasebasert teller; ikke gå for Mellet sin. Den er ikke på langt nær så effektiv eller velskrevet som den kunne vært. Spør heller i denne tråden, så kan jeg sette sammen noe nytt til deg. Hvis du har tid og lyst Lokaltog, kan du ikke renskrive Mellets kode likevel? Er gøy å se hvor rent det kan bli Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Satte meg ned i Zend og rablet kjapt ned et par filer her. http://www.lokaltog.net/stuff/counter.show.phps http://www.lokaltog.net/stuff/counter.cache.phps Edit: Ser at tabulatorene blir tolket litt forskjellig av PHP og Zend. Det så opprinnelig ganske mye bedre ut i Zend, men PHP klarte å ødelegge det. Nåvel, regner med at scriptet funker iallefall. Endret 20. juni 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
ntec Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 jeg ønsker ikke denne database basert, men vil ha den flatfil basert! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 jeg ønsker ikke denne database basert, men vil ha den flatfil basert! Svarte til Fjartan. Du gir magert med informasjon om hva slags feil som oppstår når du kjører scriptsnutten jeg postet ovenfor. Får ikke hjulpet deg mer før du kommer med mer informasjon. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har du CHMOD'et fila ip-adressene skal skrives til da? Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg fikk feilen Parse error: parse error, unexpected $ in /hsphere/local/home/hero1/***/alex/counter/inn.php on line 22 Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Lurer litt på å bruke noe ala dette i et auth-access login-script. Nå har jeg denne koden i login: <?php include('config.php') $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $ip = @mysql_query("INSERT INTO ip-table (ip, date) VALUES ('$ip', '$date')")or die(mysql_error()); ?> Så hvordan får jeg denne infoen til å skjekkes på index.php? Sliter litt. Er ikke så flink i php. Derfor hadde det vært koselig om noen kunne laget en spørring til databasen for meg. Er ikke sikker på at den første koden funker engang. *Øvelse gjør mester* Endret 20. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå