Gå til innhold

Blir jeg lurt av min ISP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

til dem som ligger over 250 i nedlastning er faktisk dette normalt for en server, de fleste servere ligger i dag på 10MB/s porter og med noe traffikk noe som ofte tilsier 250-400kb/s

har selv 10mbit servere som ikke gir mer, avhenger også hvor server er lokalisert, de i norge vil det gå mye raskere enn f.eks servere lokalisert i USA( som faktisk 80% av servere som blir brukt i norge er lokalisert)

avstanden, utenlandslinjen til datasentret, utenlandslinja til den som laster, er mye som spiller inn,

jeg kan skaffe en 100mbit server fra f.eks kina og da ikke få mer en 30kb/s her oppe i norge.

cappe linja tviler jeg sterkt at de gjør men er server endel brukt så tar det endel av linjeressursene og sikkert flere som har webhotell osv der og bruker linje, går det for tregt kan det være dem som har overbooka server, eller bruker en server med for dårlig linje til norge, mine servere i usa gir meg rundt 400kb/s

driver faktisk selv som sagt med webhosting så vet mye hvordan det er, veldig mange såkalte norske firmar leier servere i usa og endel datasentrere der har for dårlig utenlandslinjer .

PS: billig webhotell? kontakt meg du skal du får bra pris etter hvor mye plass/overføring du trenger,

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å forstå at båndbredde koster penger? :roll:

Det er det ikke, men de burde slutte å reklmaere for "fri bruk" da det er åpenbart at ingen tilbyr fri bruk til slike priser. Det er ikke fri bruk, da burde de slutte å kalle det fri bruk.

Å kalle det fri bruk er ikke noe mer gale enn det som er vanlig i dagens markedsføring. For det er fri bruk, i forhold til de vanlige som opererer med bestemte GB-grenser. Men det er betingelser, som på det meste andre.

 

Eksempel: Telenor har et mobilabonnement som lar deg sende "fri SMS". Du kan likevel ikke sende titusenvis av meldinger daglig.

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å forstå at båndbredde koster penger? :roll:

Det er det ikke, men de burde slutte å reklmaere for "fri bruk" da det er åpenbart at ingen tilbyr fri bruk til slike priser. Det er ikke fri bruk, da burde de slutte å kalle det fri bruk.

Å kalle det fri bruk er ikke noe mer gale enn det som er vanlig i dagens markedsføring. For det er fri bruk, i forhold til de vanlige som opererer med bestemte GB-grenser. Men det er betingelser, som på det meste andre.

 

Eksempel: Telenor har et mobilabonnement som lar deg sende "fri SMS". Du kan likevel ikke sende titusenvis av meldinger daglig.

At andre juger på seg fri bruk er ingen unnskyldning synes jeg, de burde slutte med det uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...