jonk555 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Tja... Vi skal kanskje være glad vi bor i Norge ? Men... poteter finnes å få kjøpt... Kommentarer ? Er i grunn fornøyd med bildet, bortsett fra scooter'n du ser i bildet... kanskje clone ham vekk ? eller ? Endret 19. juni 2005 av jonk555 Lenke til kommentar
engekri Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 OK, du har ikke fått kritikk på tre dager, med andre ord er ikke bildet ditt bra. Bra bilder blit kommentert lenge før posteren har fått tid til å trekke seg ny kaffe(hente mer cola) Det er huset som er hovedmotivet ditt, og ligger i midten av bildet. Hovedmotivet i et bilde skal ALDRI FOR ALT I VERDEN, ligge i midten av bildet. Det eneste som ligner på komponbering er at du har holdt kameraet skeift og trukket bygget litt for lite ut i siden. Bildet er kjedeligt, det har ingen stemning. Det hadde blitt mer stemningsfult hvis det hadde vært mørkt eller skumring. Du sier selv at du har tenkt å klone vekk scooterne. hva med flagget, og alle gjerdene som oppfattes som rotete i mine øyne. Bildet ditt imponerer meg ikke. Jeg er sikker på at du kunne fått et bedre bilde hvis du hadde brukt lit mer tid da du tok det. mvh. engekri Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Bildet er iallefall ekstremt "tungt" på høyresiden, noe som forsterkes av at du holdt kameraet skeivt. Lenke til kommentar
jonk555 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Heisan ! Hvorfor skal hovemotivet i et bilde " ALDRI FOR ALT I VERDEN, ligge i midten av bildet" ? Er det en regel som sier at jeg ikke kan ta bilder slik jeg ønsker at bildet skal fremstå. Jeg har prøvd å fange noe trist her, og synes jeg har lykkes med det. Scooterene ved huset skal selvfølgelig ikke clones vekk... Men, mannen på scooter bak snøhaugen og flagget hans er det jeg vil clone vekk. Etterhvert... Nå er det heldigvis slik at jeg ikke tar meg så veldig nær av provoseringen til en 15 åring. Folk får mene slik de synes. Men, husk at når du skriver og bruker store bokstaver ? DA SKRIIIIKER DU !! Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Når du legger bildet ut på bildekritikken må du regne med at folk kommer med sine meninger. Du har rett i at det slett ikke er en regel som sier at hovedmotivet ikke skal være i midten. Mer en "guideline". Det er vanlig å benytte seg av det gylne snitt i komposisjonen. Det gjør bildet mer behagelig å se på. Jeg oppfatter personene i bildet som hovedmotivet, men tittelen din hevder noe annet. Personene ligger ikke så veldig langt fra et av de gylne punktene, og tolkes da fort som hovedmotivet. Det som er litt synd er at folkene ikke ser spesielt fattige ut. Iallefall ikke hun til høyre. Hadde hun gått rundt i noen utslitte filler hadde kanskje det triste i bildet kommet bedre frem. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hei, vent litt nå. Jeg skrev inenting for å virke provoserende. Det er du som begynnte å ta tonen som virker provoserende. Jeg skrev det jeg syntes om bildet, mine meninger osv. Store bokstaver, når jeg tar bilder er det regel at ikke hovedmotivet ligger i midten av bildet. Det er så sjelden at bildet blir bra når man har det at det nesten ikke er verdt å prøve på en gang. Derefor skrev jeg med store bokstaver, for å legge ekstra trykk på meningen min. Ikke for å skrike. kom igjen her nå da. ikke alle av oss er så utrolig nøye på det alltid. Jeg vet at de aller fleste moderatorer er det, jeg er ikke. jeg skulle brukt kursiv(?), so what? Du forstod hva jeg mente, og dermed har jeg oppnådd det jeg ville. Beklager alt oppstyret rundt de sotre bokstavane mine. Den saken er vi ferdige med nå. Jeg misforsto kloningen din litt. du skrev noe som som at du var misfornøyd med scooteren og ville klone ham vekk. Ham scooteren? hendelig uhell. btw. Jeg er ikke femten enda, jeg er fremdeles fjortizz! Lenke til kommentar
jonk555 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Hei igen ! engekri: Dersom du mener at din setning... " OK, du har ikke fått kritikk på tre dager, med andre ord er ikke bildet ditt bra. Bra bilder blit kommentert lenge før posteren har fått tid til å trekke seg ny kaffe(hente mer cola) " ... ikke er provoserende, så tar jeg feil... Ellers så legger jeg merke til at reglene ang. posting er du klar over... Th0mas: Helt enig at på bildekritikken må man regne med folk sine meninger, og det er bra. Men, jeg synes vi kunne vært flinkere til å ikke bare kommentere at bildet er dårlig... vi burde heller komme med innspill til hva du ville gjort annerledes. Jeg lærer vel ingenting av at noen sier at bildet er dårlig ? Dette synes jeg er greit: Bildet er kjedeligt, det har ingen stemning. Det hadde blitt mer stemningsfult hvis det hadde vært mørkt eller skumring. Det du skrev Th0mas er jo også bra... ang. det gyldne snitt og slikt. Ok? Gi meg gjerne tips ! Lenke til kommentar
engekri Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg vil påstå at den føstre kritikken min var ordentlig. Å få krtikk som angår komposisjon og stemining er gasnke viktig i et bilde. Den tekniske kvalitetn på bildet er den ingenting å si på, ergo har jeg ikke sagt noe. Kaffekommentaren er fremdeles ikke ment å være provoserende, jeg er enig i at den kasnje er unødvenig. Jeg liker språklige virkemideler, det gjør nosklæreren min også. Derfor bruker jeg dem for det de er gode for, noen ganger er det bra, her var det feil av meg. Ærlig talt så kan jeg ikke reglene heller, men de aller fleste fora godtar at man sier sin mening og så lenge man er høflig å saklig er det ikke noe problem. Hvis det hadde vært problem hadde jeg fått høre det for lenge siden av en moderator. Jeg vil også benytte anledningen til å rose alle moderatorer for jobben de gjør! Det er en viktig jobb! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå