jonk555 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei ! Mitt første bilde med Canon EF 17-40 f:4 L Kommentarer ? Bildet er croppet. Jon. Lenke til kommentar
alexham Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ved første øyekast et veldig fint og idyllisk bilde, du har klart og fange den grønne skogen og printet det godt inn på linsehuset i kameraet ditt. Men kanskje bilde er litt lite - jeg skulle gjerne likt og sett en større utgave med høyere oppløsning. Lysforholdet vil jeg også pirke litt på. På høyre side er det veldig lyst, naturligvis fordi solen lyser mot den siden, iforhold til venstre siden. At denne "ubalansen" er der er helt greit, men fordi høyreside er såpass lys blir deler av bildet mørkt. Det er som øyet blir trukket mot høyre i bildet, og jeg som seer glemmer nesten venstre side ... :S steinene som heldigvis ligger litt i venstre i bildet får "dratt" øyet tilbake og det skaper igjen litt bredde i bildet, heldigvis. Men som sagt: jeg vil gjerne se en større utgave, kanskje det gir meg en annen opplevelse. - alex Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg er helt enig her at øyet blir "dratt" mot høyre men et ellers flott bilde Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Beklager! Meldingen kom ikke opp. Endret 24. juni 2005 av lars91 Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Et småpent bilde der du har klart å gjengi vakker natur. Synes i midlertid det hele ble for mye sentrert om sentrum i bildet. Det gyldne snitt kunne sikkert vært benyttet her med hell. Ser flere flotte "svaberg" du kunne dratt fram?? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Etter min mening var det stykt som lite. Men når jeg klikket på bilde ble det driiiit fint! Lenke til kommentar
jonk555 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Heisan ! Takk for hyggelige svar og tips. Legger ved en versjon av bildet som ikke er editert. Fullversjon får jeg desverre ikke lagt ut... (har ikke noen hjemmeside...) Gi meg gjerne noen tips videre til hva jeg eventuellt kan gjøre for å heve bildet. Jon. Lenke til kommentar
jonk555 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Hei igjen! Glemte en sak... rogerjo: Du synes bildet blir litt for sentrert og bemerker svabergene.... Legger derfor ut en annen versjon som kanskje har noe du ønsker Men, denne versjonen vet jeg er skjev... noen som kan gi meg tips på hvordan jeg retter dette i PS ? Jon Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei igjen! Glemte en sak... rogerjo: Du synes bildet blir litt for sentrert og bemerker svabergene.... Legger derfor ut en annen versjon som kanskje har noe du ønsker Men, denne versjonen vet jeg er skjev... noen som kan gi meg tips på hvordan jeg retter dette i PS ? Jon Jeg synes dette var et bedre bilde, ja. Nå fikk du svabergene i vensre del av bildet og litt forran, mens det egentlige sentrum (bunnen av vika) ligger i andre halvdel. Skjevhet? Hvis du mener at kameraet er holdt skjevt, så kan jeg ikke se at det er noen skjevhet i å snakke om her. Det har uansett mindre betydning når du ikke har markerte referanser til rette linjer (lyktestolper, hushjørner, horisonter m.m) Det er jo uansett et pent stemningsbilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå