Aetius Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Vel, så skal jeg snart flytte tilbake til Norge da, etter fire år i London. I løpet av den tiden har jeg selvsagt bygget meg en PC som jeg skal ha med meg hjem. Sammen med resten av flyttelasset skal PCen settes på en palle, kjøres med lastebil til Newcastle og fraktes over til Bergen med englandsbåten. Hvordan bør jeg pakke PCen for å beskytte den mest mulig? Jeg tenkte å pakke den inn i en dyne etter å ha puttet en pute inni, for å beskytte komponenter best mulig. Bør jeg demontere noe, som f.eks skjermkort og CPU-kjøler? Noen som har noen triks å dele? Hva skal jeg f.eks gjøre for å beskytte harddiskene best mulig? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 For å føle meg trygg hadde jeg tatt av cpu kjøler spesiellt hvis den er stor og tung. Alt annet er vel i grunn trygt som det er så lenge kabinettet ikke blir utsatt for støt. Feks Dell sender jo sine maskiner over sjøen uten andre forholdsregler enn god pakking. Altså bare pakk den inn i orginalkassen og sørg for at kassen står stødig uavhengig av dårlig vær på sjøen. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 hmmm, hehe masse du kan gjøre her ja... CPU er kanskje en god ide å ta ut. men om du pakker dataen bra skulle allt gå bra, du kan skrive at den må behandles varsomt på eska. pakk med avispapir, plast, osv GL mvh. kandalf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå