Neopard Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei Jeg har et litt merkelig problem. Jeg har nylig kjøpt ny PC, med bla et ASUS A8N-SLI deluxe hovedkort, 2 maxtor SATA hardisker og en LG DVD-RAM. Og en noname 3.5" diskettstajon, som er hovedpart i problemet mitt: Diskettstasjonen fungerer bare ordentlig i Windows, det går ikke an å boote fra den, og hvis jeg booter fra CD, fx windows install CDen, så finner ikke systemet floppy'en. Det lyser på stasjonen når systemet prøver å aksessere den, men så får jeg bare feilmelding om ingenting funnet. Jeg har lagt merke til at i disse tifellene så har DVD stasjonen bokstav A: som jo egentlig tilhører diskettstasjonen, og jeg tipper dette er årsaken til problemet. Jeg har prøvd å dille rundt i BIOS for å finne en innstilling som kan rette på dette, men intet hell. I Windows så er floppy'en A: og DVD'en D:, som seg hør og bør, og ting funker. Dette er litt irriterende fordi det hindrer meg i å installere RAID drivere fra diskett når jeg installerer Windows XP, og dermed er jeg nødt til å formatere diskene hver for seg Håper noen har peiling på hvordan dette kan fikses! Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har nesten akkurat det samme problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå