Gå til innhold

Diskettstasjon fungerer ikke ved bootup.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et litt merkelig problem. Jeg har nylig kjøpt ny PC, med bla et ASUS A8N-SLI deluxe hovedkort, 2 maxtor SATA hardisker og en LG DVD-RAM. Og en noname 3.5" diskettstajon, som er hovedpart i problemet mitt:

Diskettstasjonen fungerer bare ordentlig i Windows, det går ikke an å boote fra den, og hvis jeg booter fra CD, fx windows install CDen, så finner ikke systemet floppy'en. Det lyser på stasjonen når systemet prøver å aksessere den, men så får jeg bare feilmelding om ingenting funnet.

Jeg har lagt merke til at i disse tifellene så har DVD stasjonen bokstav A: som jo egentlig tilhører diskettstasjonen, og jeg tipper dette er årsaken til problemet. Jeg har prøvd å dille rundt i BIOS for å finne en innstilling som kan rette på dette, men intet hell. I Windows så er floppy'en A: og DVD'en D:, som seg hør og bør, og ting funker.

Dette er litt irriterende fordi det hindrer meg i å installere RAID drivere fra diskett når jeg installerer Windows XP, og dermed er jeg nødt til å formatere diskene hver for seg :(

Håper noen har peiling på hvordan dette kan fikses!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...