Gå til innhold

Emperor - Dine meninger her!

H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Dette fantastiske bandet ved navn Emperor har etterhvert blitt mitt favorittband. Jeg lurer på hva dere synes om Emperor, hva dere liker med dem (evt. ikke liker) og hva som er favorittalbumet deres.

Personlig greier jeg ikke velge mellom In The Nightside Eclipse, Anthems to the Welkin at Dusk og Prometheus: The Diciple of Fire and Demise.

Noe av det som var så spesielt med Emperor er at de tok på seg nye utfordringer og progresserte videre for hvert album. Hvert album har en helt egen stil/sound/theme og de gjør dette på en fantastisk måte.

Feel free to discuss....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette fantastiske bandet ved navn Emperor har etterhvert blitt mitt favorittband. Jeg lurer på hva dere synes om Emperor, hva dere liker med dem (evt. ikke liker) og hva som er favorittalbumet deres.

Personlig greier jeg ikke velge mellom In The Nightside Eclipse, Anthems to the Welkin at Dusk og Prometheus: The Diciple of Fire and Demise.

Noe av det som var så spesielt med Emperor er at de tok på seg nye utfordringer og progresserte videre for hvert album. Hvert album har en helt egen stil/sound/theme og de gjør dette på en fantastisk måte.

Feel free to discuss....

Emperor er veldig bra.

Favorittskiva mi er In the Nightside Eclipse. Favorittsangen er I am the Black Wizards. Fy for en kongesang. Vegard Sverre Tveitan er genial. :)

Lenke til kommentar

TLZ: For deg vil jeg først og fremst anbefale de tre nyste skivene, AttWaD, IX Equilibrium og Prometheus.. Prometheus er ganske progressive og eksperimentel, og tar jeg ikke helt feil så liker vel du slike ting ;) Mulig du må høre den et par ganger før du begynner å like den, men den er en perle og en verdig avslutning til et fantastisk band..

Hylo: I Am The Black Wizards er også en av mine favoritter.. Vegard Sverre Tveitan (aka. Ihsahn) er genial ja.

Lenke til kommentar

KaYacH: Acclamation of Bonds er en av de aller beste låtene på den skiva, og det sier en del (i min bok hvertfall).

Akkurat hører jeg på IX Equilibrium, synes den er utrolig rå jeg, selv om det er mange som mener det er en av de dårligste skivene dems :hmm:

Lenke til kommentar
TLZ: For deg vil jeg først og fremst anbefale de tre nyste skivene, AttWaD, IX Equilibrium og Prometheus.. Prometheus er ganske progressive og eksperimentel, og tar jeg ikke helt feil så liker vel du slike ting ;)

Det gjør jeg, den var über! :D

Går muligens til anskaffelse av den...

En ting: Hører på noen av Emperor albumene så er det skitt-produksjon, og at produksjonen(som i hva som er høyt og lavt) er helt rar.. Tror det var Thorns of my grave, mulig det bare er jeg som er så uvant til slik produksjon... :hmm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Du er for fintfølande, TLZ. =P

Produksjonen på Prometheus er balletøff.

Jepp, den var genial, men på Wrath of Tyrants... den var stresende :p

Men antar jeg kan bli vant til det ;P

EDIT: Men jeg er muligens litt fintfølende ja, orker fks ikke å høre på så mye grindcore om gangen... :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Thorns on my grave har en helt annen produksjon enn resten av plata og passer egentlig ikke helt inn... Dog er den ganske tøff når man har fått den "under huden" :mrgreen:

Oh, da burde jeg vel høre igjennom hele plata...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...