Gå til innhold

Ny min. 5GB mp3-spiller til ca 1500 (haster!)

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe emg ny mp3-spiller (helst i dag, må bestilles kjapt - må være fremme senest onsdag). Mine kriterier:

Størrelse:

Minst 5 GB

Funksjoner:

God lydkvalitet!

Display

Kjekt med equalizer, men ikke noe must

Må egentlig kun kunne spille av mp3

Musikkprogrammet jeg bruker er MediaMonkey, så den må virke med det (tror det holder om den fungerer som en ekstra harddisk). Vil IKKE ha noe som trenger eget program til å overføre filer - jeg har en fint organisert musikksamling i MediaMonkey, vil ikke begynne å skifte nå for alt i verden. Det er selvfølglig greit om den trenger en driver for at Windows skal gjenkjenne den som en flyttbar enhet.

USB 2.0 (selvfølgelig)

Bør absolutt støtte id3-tagger

Strøm og batteri:

Oppladbare, fint om den kan lades via stikkontakt

Prisklasse:

Ca. 1500

Jeg har sett litt på Creative Zen Micro (5GB) og Creative Zen Touch (20GB). Sistnevnte har jo 20 GB, og koster ikke stort mer enn den første, hva er da ulempen? Vet også ikke helt hvordan det er med overføringsprogrammer til disse, har hørt at sistnevnte trenger eget program... :confused:

Sånn, da tror jeg at jeg har fulgt reglene her. Noen erfaringer/forslag?

Edit: Øreplugger spiller ingen rolle, jeg har headsett selv.

Edit2: Etter det jeg har skjønt, så er det noen mp3-spillere som legger alle filene på samme sted og organiserer etter artist/album etc ut ifra taggene. Det finnes vel også dem som organiserer dem i mapper eller lar deg gjøre det selv?

Jeg har ordentlig tagget hele samlingen min, så det gjør forsåvidt ikke noe om den organiserer slikt selv.

Edit3: Men kan visst klikke-og-dra filer til Zen Micro etter en firmware-oppgradering. Gjelder dette for Zen Touch også?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zen Touch bruker klikk-og-dra for å overføre sanger, men krever ekstra programvare. Den sorterer sangene etter taggene (i likhet med Zen Micro). Det følger med lader som plugges i stikkontakten (100-240V - 50/60Hz), og den kan også lades opp gjennom en USB-port.

Lenke til kommentar
Zen Touch bruker klikk-og-dra for å overføre sanger, men krever ekstra programvare. Den sorterer sangene etter taggene (i likhet med Zen Micro). Det følger med lader som plugges i stikkontakten (100-240V - 50/60Hz), og den kan også lades opp gjennom en USB-port.

Superdupert! Hvilken programvare snakker vi om?

Tror det blir denne jeg skal kjøpe, etter å ha bladd meg gjennom 85 erfaringer og to tester...

Lenke til kommentar

Zen micro er nesten dobbelt så lett!

Zen Touch er 2cm lengre, 1cm bredere og 2mm tykkere. Zen Micro har radio og lydopptaker noe Zen Touch ikke har.

Zen Touch har lenger batteritid. Faktisk dobbelt så mye.

Og personlig synes jeg Zen Micro er utrolig mye penere!

vet ikke noe om lydkvalitet osv, da jeg ikke har erfaring med noen av spillerne.

Jeg ville tatt Zen Micro hvis du har en samling på under 5gb, hvis du har mer enn det, la os si 11gb, da er nok Zen Touch spilleren for deg.

Vil anbefale deg å lese hardware.no sine tester.

Test av Zen Micro

Test av Zen Touch

Lenke til kommentar
Hvilken programvare snakker vi om?

Det følger med to som kan brukes, mener jeg å huske, Creative PlayCenter, en rotete mediaavspiller, og NOMAD Explorer, som integreres med Windows (kommer opp i Min datamaskin) (klikk-og-dra-saken). I tillegg kan Windows Media Player 10 brukes (jada, vet du sa du ikke ville bytte mediaavspiller) og Notmad Explorer (og sikkert flere jeg ikke vet om).

Selv bruker jeg NOMAD Explorer, siden jeg ikke vil ta meg bryet med å legge til all musikken i PlayCenter eller WMP, eller bruke penger på Notmad Explorer.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å lese hardware.no sine tester.

Test av Zen Micro

Test av Zen Touch

Har allerede lest! ;) Har nå bestilt Zen Touch, mye pga. batterilevetiden.

Selv bruker jeg NOMAD Explorer, siden jeg ikke vil ta meg bryet med å legge til all musikken i PlayCenter eller WMP, eller bruke penger på Notmad Explorer.

Hva er forskjellen på NOMAD og Notmad?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

NOMAD Explorer er Creatives eget overføringsprogram, og har ingen spesielt avanserte funksjoner, kun overføring av musikk og andre filer (eget bibliotek for musikk og andre filer), mens Notmad Explorer har alle disse funksjonene (ble litt feil for meg i forrige innlegg, så jeg korrigerer: Selv bruker jeg NOMAD Explorer, siden jeg ikke vil ta meg bryet med å legge til all musikken i PlayCenter eller WMP, eller bruke penger på Notmad Explorer når jeg ikke har bruk for noen av ekstrafunksjonene).

Jeg vil for øvrig gratulere deg med et, i mine øyne, godt valg.

Lenke til kommentar
NOMAD Explorer er Creatives eget overføringsprogram, og har ingen spesielt avanserte funksjoner, kun overføring av musikk og andre filer (eget bibliotek for musikk og andre filer), mens Notmad Explorer har alle disse funksjonene (ble litt feil for meg i forrige innlegg, så jeg korrigerer: Selv bruker jeg NOMAD Explorer, siden jeg ikke vil ta meg bryet med å legge til all musikken i PlayCenter eller WMP, eller bruke penger på Notmad Explorer når jeg ikke har bruk for noen av ekstrafunksjonene).

Jeg vil for øvrig gratulere deg med et, i mine øyne, godt valg.

Daså. Tror jeg holder meg til NOMAD. Har noen venner med Zen Touch, de er nå fornøyde, så nå håper jeg bare at jeg får den innen onsdag! :D

Takk for hjelpen! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...