Gå til innhold

Sette inn en tredje brikke? (2xOCZ + 1xInfineon)

teveslave

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig byttet ut den gamle minnebrikken på 512 MB (Infineon, PC2700) med to OCZ-brikker på 512 MB hver (PC 3200). Ettersom hovedkortet MSI 648 Max (MS 6585) ikke støtter PC3200 RAM, satt jeg ned DRAM Frequency i BIOS til 167 MHz. Så nå er CPU/DRAM Frequency ratio satt til 4:5. (I starten hadde jeg DRAM frequencey på 200 MHz, men da stoppet maskinen ofte, og var ustabil).

Mitt spørsmål er om jeg bør sette inn Infineon-brikken i det tredje minnesporet for å få 1,5 GB RAM. Vil det gå fint å bruke alle tre brikkene sammen, selv om to av brikkene er PC3200, mens én brikke er PC2700? Må jeg i så fall endre volten eller gjøre andre forandringer?

Takknemmelig for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mange som hadde formeninger om dette, nei :tease:

Uansett, da jeg prøvde dette for noen dager siden, kom jeg ikke inn i Windows. Maskinen restartet før jeg fikk sett innloggingsskjermen, og laget ulyder. Tror derfor jeg holder meg til de to OCZ-brikkene.

Nå lurer jeg på en annen ting - ettersom OCZ-brikkene skal klare 400 MHz, mens jeg kjører dem på 333 MHz, går det da greit å senke CAS latency fra 2,5 til 2,0? Gjorde nemlig det før i dag, og kjørte memtest uten problemer.

Hadde vært fint om noen kunne se over dette skjermskuddet fra CPU-Z for å sjekke om alt er OK :thumbup:

post-223-1119876061_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...