teveslave Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei Har nylig byttet ut den gamle minnebrikken på 512 MB (Infineon, PC2700) med to OCZ-brikker på 512 MB hver (PC 3200). Ettersom hovedkortet MSI 648 Max (MS 6585) ikke støtter PC3200 RAM, satt jeg ned DRAM Frequency i BIOS til 167 MHz. Så nå er CPU/DRAM Frequency ratio satt til 4:5. (I starten hadde jeg DRAM frequencey på 200 MHz, men da stoppet maskinen ofte, og var ustabil). Mitt spørsmål er om jeg bør sette inn Infineon-brikken i det tredje minnesporet for å få 1,5 GB RAM. Vil det gå fint å bruke alle tre brikkene sammen, selv om to av brikkene er PC3200, mens én brikke er PC2700? Må jeg i så fall endre volten eller gjøre andre forandringer? Takknemmelig for svar! Mvh Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ikke så mange som hadde formeninger om dette, nei Uansett, da jeg prøvde dette for noen dager siden, kom jeg ikke inn i Windows. Maskinen restartet før jeg fikk sett innloggingsskjermen, og laget ulyder. Tror derfor jeg holder meg til de to OCZ-brikkene. Nå lurer jeg på en annen ting - ettersom OCZ-brikkene skal klare 400 MHz, mens jeg kjører dem på 333 MHz, går det da greit å senke CAS latency fra 2,5 til 2,0? Gjorde nemlig det før i dag, og kjørte memtest uten problemer. Hadde vært fint om noen kunne se over dette skjermskuddet fra CPU-Z for å sjekke om alt er OK Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Vilka OCZ brickor är det du har? Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Vilka OCZ brickor är det du har? Har disse brikkene: OCZ DDR PC-3200 Premier Dual Channel Har nå gått tilbake til CL 2,5, ettersom Battlefield 2 krasjet til desktop to ganger med CL 2. Tror jeg holder meg på CL 2,5 - det er vel ikke så mye å hente på CL 2? Får vel presse litt mer ut av brikkene når jeg kjøper et nytt HK (blir vel om et par år ). Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jag tror inte Cas 2 fungerar speciallt bra på de brickorna nej. Enda sättet är att testa med massa volt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå