Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin vil ikke starte, strøm problem

Anbefalte innlegg

Hei

Har noen problemer med og starte noen ganger, trykker på On knappen på Psu, lyset i front lyser , men når jeg trykker på Start knappen reagerer den ikke.

Alt er koblet riktig.

Jeg har tatt ut alle delene i maskin, og satt dem på en papp plate på skrivebordet, maskinen virker veldig bra her.

Kan det være at HK er nære Kabinett, så den ikke starter ?

Veldig trist og farlig og ha den liggenes på bordet, trenger hjelp fort !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at hovedkortet er isolert fra kabinettet, at ikke noe annet en undersiden av skruehullene kommer i kontakt med kabinettet! :thumbup:

Du kan også dobbel sjekke at alle strømkontaktene til hovedkorte er koblet i, hovedpinne, 12vatx.

Endret av chills
Lenke til kommentar

Sjekk med en annen skjerm. Sjekk om skjermkabelen er ordentlig festet.

Prøv clear CMOS om det ikke er liv i pcen:

Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS.

Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS.

Lenke til kommentar

jeg skulle til å skrive at det kunne ha vært PSU som ikke regulerer strøm til de forskjellige sektorene, men hvis maskinen fungerer greit uten kabinett så må det vel ha noe med at det enten er magnetisme i et par av skruene dine som kabinettet reagerer på o.l.

Lenke til kommentar
jeg skulle til å skrive at det kunne ha vært PSU som ikke regulerer strøm til de forskjellige sektorene, men hvis maskinen fungerer greit uten kabinett så må det vel ha noe med at det enten er magnetisme i et par av skruene dine som kabinettet reagerer på o.l.

Jeg har hørt mye fjernt i mitt liv, men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...