Gå til innhold

Skrekkspill - finnes de lenger?

Anbefalte innlegg

De andre spillene i Call of Cthulhu serien har jo vært konge (Prisoner of Ice er jo et av de aller beste adventure spill gjennom tidene, etter min smak da :smile:)

Ahhh...atmosfæren i det spillet er rett og slett det beste noensinne. Musikken er helt ****s utrolig bra, grafikken var superb på den tiden og historien er genial. Du kan vel kanskje klassifisere spillet som litt skrekk-spill, litt uhygge er det ivartfall i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utfra denne tråden (som ble starta for fuglene vet hvor lenge sida) ble jeg inspirert til å prøve Gabriel Knight-spillene pånytt. Fant GK1 på kazaa, og GK3 på Spiderman til 49,-

Sjelden jeg har hørt så bra MIDI-musikk som i Gabriel Knight I: Sins of the Fathers. Utrolig stemningsfull pianomusikk. 3'rn var også veldig stemningsfullt, men måtte ty til walkthrough på de mest obskure puzzles.

Som når man skal lage forkledning i første kapittelet for å få leie motorsykkel.

For å få bart, må man: hente sirup i kantina på hotellet, finne en papirbit i lobbyen, stjele en vannflaske fra det åpne vinduet til en prest (!!),

bruke sirupen som lim på papiret, feste papiret rett over et lite hull i et gjerde, for så å skremme en svart katt gjennom hullet med vannflaska. Da legger den igjen pels på papiret.

Hvem i huleste tenkte frem disse puslegreiene :razz:

Begge to veldig gode spill, men det er 2'rn som er best (no sexual innuendoes please) i serien. Spilte det for 3-4 år siden og musikken sitter fortsatt igjen i hodet.

Men dette er visst umulig å få tak i. Amazon sier det er "out of stock", avalon greide ikke å få tak i det, og stort sett alle andre sites jeg har funnet ved å søke på internett har det heller ikke. Noen som har det brukt jeg kanskje kunne få kjøpt for en billig penge?

Lenke til kommentar

Endelig noen som virkelig deler min beundring for det spillet (GK2). GK3 lever ikke helt opp, blant annet fordi skiftet til 3d kom noen år for tidlig, teknisk sett. Men helheten i Gabriel Knight 2 spesielt, og i Gabriel Knight-serien generelt, er utrolig engasjerende. Sitter på en collector's edition-utgave av eneren og toeren, og med den følger det en cd med soundtracket fra toeren pluss et par sanger fra eneren. Spitzy.

- oerhört

Lenke til kommentar

Husker jeg storkoste meg med Alone in the Dark for lenge (eons) siden. AitD kan vel sies å være the mother of all Survival Horror Games, eller?

Mener å huske at det var mer enn bare litt inspirert av Cthulhu mythoset også.

"That is not dead which can eternal lie,

And with strange eons even death may die."

Lenke til kommentar

Alone in the Dark viste seg å bli enormt innflytelsesrikt, ja. Og det er et av disse høyt skattede spillene fra det tidlige nittitall som fortsatt er verdt å se på. For min del spilte jeg først toeren (1993), og hadde en flott opplevelse med den. Før serien gjorde sin inntog hadde for eksempel ingen tenkt tanken på å bruke polygonbaserte spillefigurer (space/flightsimulatorene var polygonenes område).

Bare spilltittelen gir meg frysninger.

Men ærlig talt: AitD4 har en utrolig grafikk, og er virkelig skummelt. Don't be too harsh with it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...