Earendil Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Tvinger meg selv opp kl 09:00 om morgenen og tar en halvtime "Dagslys" Kjøpte meg en lampe på 10.000Lux Link? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Lyskasse Behandling Litt dyrt men verd det.... Min kosta 1600,- Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg vil anbefale et "triks" som helt sikkert mange inne her har måttet prøve en god stund. Samme hvor groggy du er så tving deg til å sette deg opp og plassere begge beina i gulvet. Da våkner du sakte med sikkert. Det fungerer enda bedre om du slår på lyset slik at "dentingenjegikkehuskernavnetpåifarten" gir beskjed til resten av kroppen at det er påtide å våkne Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det er bare å sove helt ut. Ingen ting er mer viktig enn søvn. Man ligger i senga helt til man føler at det er på tide å gå ut av senga. Garanter effekt, jeg er alltid våken etter denne metoden. En annen ting som hjelper er å gjøre litt fysisk arbed om dagen sånn at du blir trøtt og legger deg tidligere. Fysisk arbeid gir bedre søvn etter min mening Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Det er bare å sove helt ut. Ingen ting er mer viktig enn søvn. Man ligger i senga helt til man føler at det er på tide å gå ut av senga. Garanter effekt, jeg er alltid våken etter denne metoden. Enkelte må nok stå ganske tidleg opp om morgonen. Skule veit du. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Har null disiplin til det selv, men har merket jeg har disiplinen når jeg må stå opp. Liksom om jeg skal seinere på jobb en dag ligger jeg alltid til den aller siste mulighet for å nå tbanen (kanskje så seint jeg må løpe til banen ), men om jeg skal opp tidligere på jobb så klarer jeg å stå opp da uten problemer. Det er rart. Jeg har flere ganger nå om sommeren tenkt at nå skal jeg stå opp klokka 8, men armen går automatisk opp og skrur av vekkeklokka når jeg våkner i 4-5tia Jaja, kanskje det første budet er ihvertfall å komme seg til sengs innen 24.00 og ikke sitte til 2-3-4 om natta Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 jeg har det heller sånn at når klokka ringer, så står jeg opp.. problemer er at øynene er som sand, og jeg blir ikke mer våken etterhvert som tiden går.. og jeg må få litt blautere øyer for å orke å ta på linsene mine.. noen tips for å våkne -etter- at man har stått opp? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Arghh, jeg begynner på jobb i morgen og må opp til kl 07 iallefall. I dag våknet jeg kl 15.00! skjønner ikke hvordan jeg skal klare det:S Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Her er ett svært bra triks for å våkne (etter min mening). Sett en vannflaske med vann, saft eller noe annen væske. Sørg for att flasken står så når sengen din att du bare trenger å strekke ut armen for ta noe å drikke. Drikk så mye du overhodet kan klare, så våkner du litt i allefall, funker svært bra hos meg. I dag våknet jeg kl 15:30 og stod opp kl 16:00, men pytt sann det er jo skole fri... JIPPIII Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hiv deg ut av senga, løp inn i dusjen (med kaldeste temperatur) og dusj i 10 sekunder. Da blir du ihvertfall våken. Ulempen er at det er alt annet enn en skånsom vekking. Kaffe hjelper også, men det beste er å ta seg en liten tur i frisk luft for å rense hodet og fylle kroppen med frisk luft. Men halve jobben er å stå opp da Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 skru vekkeklokka på ein time før du skal opp og når klokka ringer våknar du jo , men er for trøtt til å komme dg opp, difor sover du ein time ekstra og er frisk og rask til den tida du skal...har iallefall funka på meg Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg så en gang ei klokke med tre(3) puslebiter på toppen, og når klokka ringte så spratt disse tre puslebitene i alle retninger, og for å stenge av klokken måtte man opp og finne de tre bitene og sette dem riktig på plass, mens klokken ringer som værst... :!: Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hiv deg ut av senga, løp inn i dusjen (med kaldeste temperatur) og dusj i 10 sekunder. Da blir du ihvertfall våken. Ulempen er at det er alt annet enn en skånsom vekking. Kaffe hjelper også, men det beste er å ta seg en liten tur i frisk luft for å rense hodet og fylle kroppen med frisk luft. Men halve jobben er å stå opp da Hvis du orker å dusje på det kaldeste så er du tøff. Vill du være min helt? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Å tvinge meg sjølv til å stå opp når eg ikkje må er ikkje akkurat mi sterke side. Men eg prøvar. There are no shortcuts, my friend. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Stod opp kl 04:00 da fikk jeg ikke sove, var opp hele dagen til kl 20:00 om kvelden og fikk ikke sove mer enn 4 timer. Noen som føler det feil å legge seg før kl 20-21 og da våkner bare noen få timer etterpå? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Jeg så en gang ei klokke med tre(3) puslebiter på toppen, og når klokka ringte så spratt disse tre puslebitene i alle retninger, og for å stenge av klokken måtte man opp og finne de tre bitene og sette dem riktig på plass, mens klokken ringer som værst... :!: Den har eg også sett. Nokon som finn link? Leitar også sjølv. Edit: Her er URL. Endret 25. juli 2005 av Earendil Lenke til kommentar
knutby Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Så utrolig festelig med den klokka! Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hvis noen andre i huset ditt står opp tidligere enn deg, kan du be dem vekke deg.... rive og dra i dyna, skrike, og i værste fall helle kaldt vann over deg... Lenke til kommentar
Scotchi89 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg vil anbefale et "triks" som helt sikkert mange inne her har måttet prøve en god stund. Samme hvor groggy du er så tving deg til å sette deg opp og plassere begge beina i gulvet. Da våkner du sakte med sikkert. Det fungerer enda bedre om du slår på lyset slik at "dentingenjegikkehuskernavnetpåifarten" gir beskjed til resten av kroppen at det er påtide å våkne Øynene? Gjør som meg, sett vekkerklokka på andre siden av rommet. Stå opp, knus vekkerklokka, og ta en velfortjent dusj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå