Gå til innhold

Korleis bli meir våken om morgonen?

Earendil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale et "triks" som helt sikkert mange inne her har måttet prøve en god stund. Samme hvor groggy du er så tving deg til å sette deg opp og plassere begge beina i gulvet. Da våkner du sakte med sikkert. Det fungerer enda bedre om du slår på lyset slik at "dentingenjegikkehuskernavnetpåifarten" gir beskjed til resten av kroppen at det er påtide å våkne :)

Lenke til kommentar

Det er bare å sove helt ut. Ingen ting er mer viktig enn søvn. Man ligger i senga helt til man føler at det er på tide å gå ut av senga. Garanter effekt, jeg er alltid våken etter denne metoden.

En annen ting som hjelper er å gjøre litt fysisk arbed om dagen sånn at du blir trøtt og legger deg tidligere. Fysisk arbeid gir bedre søvn etter min mening

Lenke til kommentar
Det er bare å sove helt ut. Ingen ting er mer viktig enn søvn. Man ligger i senga helt til man føler at det er på tide å gå ut av senga. Garanter effekt, jeg er alltid våken etter denne metoden.

Enkelte må nok stå ganske tidleg opp om morgonen. Skule veit du. :)

Lenke til kommentar

Har null disiplin til det selv, men har merket jeg har disiplinen når jeg må stå opp. Liksom om jeg skal seinere på jobb en dag ligger jeg alltid til den aller siste mulighet for å nå tbanen (kanskje så seint jeg må løpe til banen :p), men om jeg skal opp tidligere på jobb så klarer jeg å stå opp da uten problemer. Det er rart.

Jeg har flere ganger nå om sommeren tenkt at nå skal jeg stå opp klokka 8, men armen går automatisk opp og skrur av vekkeklokka når jeg våkner i 4-5tia :p

Jaja, kanskje det første budet er ihvertfall å komme seg til sengs innen 24.00 og ikke sitte til 2-3-4 om natta ;)

Lenke til kommentar

jeg har det heller sånn at når klokka ringer, så står jeg opp.. problemer er at øynene er som sand, og jeg blir ikke mer våken etterhvert som tiden går.. og jeg må få litt blautere øyer for å orke å ta på linsene mine..

noen tips for å våkne -etter- at man har stått opp?

Lenke til kommentar

Her er ett svært bra triks for å våkne (etter min mening).

Sett en vannflaske med vann, saft eller noe annen væske.

Sørg for att flasken står så når sengen din att du bare trenger å strekke ut armen for ta noe å drikke.

Drikk så mye du overhodet kan klare, så våkner du litt i allefall, funker svært bra hos meg. :thumbup:

I dag våknet jeg kl 15:30 og stod opp kl 16:00, men pytt sann det er jo skole fri... JIPPIII :w00t::D

Lenke til kommentar

Hiv deg ut av senga, løp inn i dusjen (med kaldeste temperatur) og dusj i 10 sekunder. Da blir du ihvertfall våken. Ulempen er at det er alt annet enn en skånsom vekking. Kaffe hjelper også, men det beste er å ta seg en liten tur i frisk luft for å rense hodet og fylle kroppen med frisk luft. Men halve jobben er å stå opp da :ermm:

Lenke til kommentar
Hiv deg ut av senga, løp inn i dusjen (med kaldeste temperatur) og dusj i 10 sekunder. Da blir du ihvertfall våken. Ulempen er at det er alt annet enn en skånsom vekking. Kaffe hjelper også, men det beste er å ta seg en liten tur i frisk luft for å rense hodet og fylle kroppen med frisk luft. Men halve jobben er å stå opp da :ermm:

Hvis du orker å dusje på det kaldeste så er du tøff. Vill du være min helt?

Lenke til kommentar
Jeg så en gang ei klokke med tre(3) puslebiter på toppen, og når klokka ringte så spratt disse tre puslebitene i alle retninger, og for å stenge av klokken måtte man opp og finne de tre bitene og sette dem riktig på plass, mens klokken ringer som værst...  :!:

Den har eg også sett. Nokon som finn link? Leitar også sjølv. :)

Edit: Her er URL.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale et "triks" som helt sikkert mange inne her har måttet prøve en god stund. Samme hvor groggy du er så tving deg til å sette deg opp og plassere begge beina i gulvet. Da våkner du sakte med sikkert. Det fungerer enda bedre om du slår på lyset slik at "dentingenjegikkehuskernavnetpåifarten" gir beskjed til resten av kroppen at det er påtide å våkne :)

Øynene? :dontgetit:

Gjør som meg, sett vekkerklokka på andre siden av rommet. Stå opp, knus vekkerklokka, og ta en velfortjent dusj. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...