Earendil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har et problem med at eg alltid søv for lenge om morgonen. Står som regel ikkje opp før halv to eller halv tre. Dette er altså om ferien. Nokon som har tips til korleis eg kan bli meir "våken" om morgonen? Uansett om eg legg meg tidleg, så søv eg lenge. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Sett på vekkerradio og tving deg opp, blir lettere etterhvert da. Virker for meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Sett på vekkerradio og tving deg opp, blir lettere etterhvert da.Virker for meg ihvertfall. Hjelper ikke her. Om jeg ikke må stå opp så skrur jeg den av... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Uansett om eg legg meg tidleg, så søv eg lenge. Prøvd å legge deg tidlig i lengden? Prøv å legge deg klokka seks(1800) i 2 veker. Du vil GARANTERT få effekt. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Klokka seks? Det var jo litt for tidleg. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tving deg selv til å stå opp. Da blir du trøttere på kvelden, legg deg relativt tidlig. Før klokken 01-02. Stå opp tidlig neste dag. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Å tvinge meg sjølv til å stå opp når eg ikkje må er ikkje akkurat mi sterke side. Men eg prøvar. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Er vel igrunn bare å hoppe opp fra senga uansett hvordan formen er.. blir slakkere utover kvelden, men hva har vel det å si? kan jo hende du trenger litt mer vitaminer også da.. funker fett med meg Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hjelper ikke her. Om jeg ikke må stå opp så skrur jeg den av... Bare å gjøre sånn at du ikke greier å skru den av det. Lenke til kommentar
reds Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Sett vekkerklokka i andre enden av rommet på full peising...Garantert resultat... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hjelper ikke her. Om jeg ikke må stå opp så skrur jeg den av... Bare å gjøre sånn at du ikke greier å skru den av det. ja.. sørg for høy lyd på klokka.. plasser den i andre enden av rommet, så blir du nødt opp av senga for å slå den av.. og da er det vel i orden vel? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Klokka seks? Det var jo litt for tidleg. Vel, du trenger ikke legge deg klokka 18 på fast basis.. Men jeg prøvde det ei liten stund bare for å sjekke om det å legge seg tidlig funker, og fikk dermed bevis på at det funker å legge seg tidliger. Etter det så har det vært mye enklere å legge seg tidlig.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hjelper ikke her. Om jeg ikke må stå opp så skrur jeg den av... Bare å gjøre sånn at du ikke greier å skru den av det. ja.. sørg for høy lyd på klokka.. plasser den i andre enden av rommet, så blir du nødt opp av senga for å slå den av.. og da er det vel i orden vel? I tillegg må du variere plasseringa på den.. Jeg brukte/bruker det trikset med at den ligger utenfor senge-rekkevidde, men etter en ukes tid, så gikk jeg uten å åpne øynene bort, skrudde den av, og gikk og la meg igjen. Flere ganger jeg har våknet leeeeeeeeeenge etterpå og lurt på om klokka i det hele tatt har ringt.. Evt kan det være lurt å legge noen hinder på veien, som f.eks klær og slikt. Det funker også, men egne erfaringer tilsier at man kan falle, noe som ikke er spesielt morsomt tidlig på morraen.. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Mitt forsøk på å stå opp tidligere går greit til tider. Siden en sommerferie ødelegger døgn og soverytme så har jeg vanskligheter å klare meg ut dagen og blir stuptrøtt 2-3 på dagen og sovner da. Noen som har tips til en lettere å holde seg våken. Kaffe hjelper men ikke min yndlingsdrikk. Endret 24. juli 2005 av Chief_R-W Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hmmm på tide og legge seg vel... fean har jo snudd døgnet heilt.... Det verste er at eg ikkje har ferie heller, men eg klarer det som regel kvar helg, og snu døgnet totalt! Eg fatter det ikkje heilt. Mandager er eit helvete! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Tror jeg på. Hadde endel dårlige mandager da jeg skulle på skolen og sovet kanskje 1 time eller 2 og tidlig opp dagen etter. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Har et problem med at eg alltid søv for lenge om morgonen. Står som regel ikkje opp før halv to eller halv tre. Dette er altså om ferien. Nokon som har tips til korleis eg kan bli meir "våken" om morgonen? Uansett om eg legg meg tidleg, så søv eg lenge. da iskaldt vann i tryne. hjelper alltid på meg Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Tvinger meg selv opp kl 09:00 om morgenen og tar en halvtime "Dagslys" Kjøpte meg en lampe på 10.000Lux Da er jeg ganske fin i form etterpå. Jeg tar sovetabbiser for og sove om kvelden og de lager krøll i hodet mitt om morgenen *hehe* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Seriøst - klarer ikke folk her å tvinge seg opp? (Ser det er noen, dog.) Dere er svake psykisk! Forresten kan det hjelpe å planlegge for seg selv å stå opp tidlig/tidligere neste dag, da blir du mer innstilt på det og morgenen kommer ikke som noe sjokk. Endret 24. juli 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå