Gå til innhold

Korleis bli meir våken om morgonen?

Earendil

Anbefalte innlegg

Har et problem med at eg alltid søv for lenge om morgonen. Står som regel ikkje opp før halv to eller halv tre. Dette er altså om ferien. Nokon som har tips til korleis eg kan bli meir "våken" om morgonen? Uansett om eg legg meg tidleg, så søv eg lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelper ikke her. Om jeg ikke må stå opp så skrur jeg den av...

Bare å gjøre sånn at du ikke greier å skru den av det. :p

ja.. sørg for høy lyd på klokka.. plasser den i andre enden av rommet, så blir du nødt opp av senga for å slå den av.. og da er det vel i orden vel? :p

Lenke til kommentar
Klokka seks? Det var jo litt for tidleg. :p

Vel, du trenger ikke legge deg klokka 18 på fast basis..

Men jeg prøvde det ei liten stund bare for å sjekke om det å legge seg tidlig funker, og fikk dermed bevis på at det funker å legge seg tidliger. Etter det så har det vært mye enklere å legge seg tidlig..

Lenke til kommentar
Hjelper ikke her. Om jeg ikke må stå opp så skrur jeg den av...

Bare å gjøre sånn at du ikke greier å skru den av det. :p

ja.. sørg for høy lyd på klokka.. plasser den i andre enden av rommet, så blir du nødt opp av senga for å slå den av.. og da er det vel i orden vel? :p

I tillegg må du variere plasseringa på den..

Jeg brukte/bruker det trikset med at den ligger utenfor senge-rekkevidde, men etter en ukes tid, så gikk jeg uten å åpne øynene bort, skrudde den av, og gikk og la meg igjen. Flere ganger jeg har våknet leeeeeeeeeenge etterpå og lurt på om klokka i det hele tatt har ringt.. Evt kan det være lurt å legge noen hinder på veien, som f.eks klær og slikt. Det funker også, men egne erfaringer tilsier at man kan falle, noe som ikke er spesielt morsomt tidlig på morraen.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mitt forsøk på å stå opp tidligere går greit til tider.

Siden en sommerferie ødelegger døgn og soverytme så har jeg vanskligheter å klare meg ut dagen og blir stuptrøtt 2-3 på dagen og sovner da.

Noen som har tips til en lettere å holde seg våken.

Kaffe hjelper men ikke min yndlingsdrikk.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar
Har et problem med at eg alltid søv for lenge om morgonen. Står som regel ikkje opp før halv to eller halv tre. Dette er altså om ferien. Nokon som har tips til korleis eg kan bli meir "våken" om morgonen? Uansett om eg legg meg tidleg, så søv eg lenge.

da iskaldt vann i tryne. hjelper alltid på meg :p

Lenke til kommentar

Seriøst - klarer ikke folk her å tvinge seg opp? (Ser det er noen, dog.) Dere er svake psykisk!

Forresten kan det hjelpe å planlegge for seg selv å stå opp tidlig/tidligere neste dag, da blir du mer innstilt på det og morgenen kommer ikke som noe sjokk.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...