Gå til innhold

XFX GeForce 6200A 128 MB AGP (er det no?!)

Anbefalte innlegg

Hei

Som emne tittel sa er XFX GeForce 6200A 128 MB AGP noe særlig?!

Jeg skal kjøpe en helt okay data, som jeg KUN skal spille CS & SC på!

Med dette grafikk-kortet, kan jeg game Half-Life2 uten lagging?! (2.6 ghz og 512 mbram og XFX GeForce 6200A 128 MB AGP)

ps: hvilke skjermkort skal jeg kjøpe om jeg skal spille half-life2 uten lagging?!

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva du setter som krav til grafikken det!

skur du ned oppløsningen litt, og ikke bruker AA eller AF så gjør nok 6200 en bra jobb

Skal du ha litt mer kvalitet og høyere oppløsning så anbefaler jeg deg å gå opp til rundt 1500 kroner og ta et 6600GT kort

Lenke til kommentar

Nei.. Det har jeg store problemer med å tro..

HL2 er ikke det mest krevende spillet ute, men at det vli gå laggfritt hele tiden, er nok mye å håpe på..

Gå heller opp et hakk, og kjøp deg et 6600 basert kort.. Bare vær litt kritisk, så du ikke kjøper av dem med svært lavt klokket minne.. GT versjonen er meget bra, men den koster litt da.

Om det blir for dyrt, kan du ta en titt på disse:

Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage

Samme kortet, bare med 256MB RAM.. Minne frekvensen er(EDIT: Nesten) den samme, så dette er et bra 256MB-kort, i motsetning til de med lavere klokket minne.

Powercolor 9600 XT

For litt over en tusenlapp får du Club3D 9800 Pro

Dette kortet finnes også som Ukens Tilbud fra Netshop, prisforskjeller er ikke så stor, samt at du bør kjappe deg litt..

Etter dette begynner kortene å koste det dobbelte av det du hadde funnet fram til, men jeg mener at det er verdt de ekstra kronene..

EDIT: Skal du spille HL2 uten lagging, bør du ikke gå for noe under 9800 Pro. Men mener og tror at det skal gå meget bra med et 9600 også, spes et av dem jeg fant fram til deg..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Dette kortet gir omtrent helt lik score i 3Dmark03 som et Radeon 9600Pro (3500-3600), så å kjøpe Radeon 9600Pro i stedet er neppe en stor gevinst..

Begge disse kortene vil klare spillene du nevner på middels grafikk..

6200 er igrunn et veldig overklokkingsvennlig kort. Som oftest er det mulig å åpne 4 pipelines til.. Gjør man dette kombinert med litt minne- og kjerne-overklokking, så har man nesten doblet ytelsen, og det skal være mulig å få over 6000 poeng i 3DMark03..

Men hvis du ikke vil overklokke, så tror jeg du bør ta turen opp til 6600-serien.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Dette kortet gir omtrent helt lik score i 3Dmark03 som et Radeon 9600Pro (3500-3600), så å kjøpe Radeon 9600Pro i stedet er neppe en stor gevinst..

6200 er igrunn et veldig overklokkingsvennlig kort. Som oftest er det mulig å åpne 4 pipelines til.. Gjør man dette kombinert med litt minne- og kjerne-overklokking, så har man nesten doblet ytelsen, og det skal være mulig å få over 6000 poeng i 3DMark03..

Får 6325 poeng i 3Dmark03 med mitt 6200-kort og en kjip Sempron prosessor. Har ikke noen problemer med å dra alle spill med et akseptabelt nivå med detaljer. (Eks. Guild Wars med alt på fullt i 1152x864). Er kjempefornøyd med tanke på at jeg betalte 500kr for det. :)

EDIT: Har naturligvis åpnet de siste 4 pipes, og overklokket det.

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...