DE1 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Hei, dette er en oppfølger av en tråd som ble "tullet" bort i OT-baren slik at den måtte stenges.. Les den første posten min der og kom med innspill... Edit: Jeg la ved den første posten her jeg... Hei! Jeg har tenkt å lage en alarm som gir fra seg et signal hver gang noen åpner døra.. (Har et problem med "slemme" foreldre som kikker over skulderen ved pcen min utenom å banke) Mitt budsjett er på 50,- (Skal ikke være noe stort noe) Jeg har tenkt å legge aliminimunsfolie slik at de treffer hverandre (ved hengslene på døren) når døren går opp... Derreter skal disse ledningene kobles til en pære og et batteri. Jeg har - 10m med ledning "tur-retur" altså to ledninger inni en.. - En 6`V pære+søyle - Batteri Hvis bevegelsessensor kan laget billig/kjøpes billig hadde det også vært noe, men satset mest på alarmen ovenfor... Noen som har forslag/forbedringer/spørsmål/svar? Kom med alt! Endret 19. juni 2005 av DE1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Ta en titt på denne . Koster litt mere en budgettet ditt men alikavel ikke så avskrekkende dyrt, og i tillegg ser det ut som du får laget den selv. Ellers så kan du ta en titt på denne siden , ser ut som det er mere å velge mellom. Endret 19. juni 2005 av perpyro Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 De koster begge 150 kroner mere hvis du regner med porto, litt for mye dessverre Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Alternativet er å ta en tur på Class, Biltema eller Europris og se om de har noe lignende. Det trenger ikke være mere avansert en en boks med batterier, IR detektor og en form for signal når noe detekteres. Med det budgettet du har er det begrenset hva man får til og etter litt leting er pengene brukt opp i transport. EDIT: Det enkleste og billigste ville faktisk være å få dørhengslene til å knirke når døra åpnes, blir ikke noe mistenkelig med det heller. Endret 19. juni 2005 av perpyro Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hehe, en dag er de knirkefrie, neste dag knirker de som bare det Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Stjel en klesklype fra din mor. Surr ledning rundt klesklypen helt framme hvor den klyper, på hver "klype". Mellom klypene legger du en plastbit med et hull i. Fest klesklypen et sted. Fra døren fester du en tynn snor til denne plastbiten med hullet i. Når døren åpnes, blir plastbiten dratt ut av klesklypen og det blir dannet kontakt. I serie med denne klesklypebryteren har du et batteri og en lyspære, f.eks borte ved datamaskinen din. Du har jo 10 meter ledning. Ønsker du akustisk signal, kan du koble en summer over lyspæren. En slik koster 39 kr hos clas ohlson. Tror ikke du får en elektrisk alarm stort billigere enn det med de tingene du har til rådighet Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Bind ledningen i skjerm-kabelen slik at når døra åpnes rykkes den ut. Slik slipper du å alt-tab'e ut av rare ting som mystisk vis skulle vises på skjermen Litt mere seriøst: Hør på hondaen.. virker som et greit forslag. Det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Ønsker du akustisk signal, kan du koble en summer over lyspæren. En slik koster 39 kr hos clas ohlson. Hva er det eksakte navnet/nummeret på delen? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Ønsker du akustisk signal, kan du koble en summer over lyspæren. En slik koster 39 kr hos clas ohlson. Hva er det eksakte navnet/nummeret på delen? Summer med høy lydstyrke og lavt strømforbruk Edit: Se også Dørvakt/Minialarm Edit2: Hva med denne til 29,90,-. Minialarm med magnetkontakt hos Biltema. Endret 19. juni 2005 av meeg Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 De har jo en sånn overfallsalarm der som du kan bruke, kostet 45,- når jeg kjøpte en til samme formålet. Den piper noe jævlig så de kvepper litt ag da får du litt "ekstra" tid Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hvordan virker den da? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Clas Ohlson har alt du trenger. En av disse (husker ikke hvilken du trenger, ): 22-865 (ved åpning, brytende funksjon. (N.C.) ) 22-853 (Ved åpning lukkende funksjon (N.O.).) Da trenger du bare batteri, ledninger og en lyspære. Lenke til kommentar
[A]lf[A]lfa Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 DOH? Kan du ikke bare låse døra? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 lf[A]lfa' date='21/06/2005 : 00:17'] DOH? Kan du ikke bare låse døra? Det blir alt for mistenkelig.. (i forhold til å ha en høylytt alarm ) Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 noe som er helt gratis og er fryktelig moro, er et godt, gammelt trix: bøtte med vann over døra! pass på å ha et kamera i nærheten, du vil ikke gå glipp av ansiktsutrykket til foreldrene dine når de får vannbøtta over hodet! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 noe som er helt gratis og er fryktelig moro, er et godt, gammelt trix: bøtte med vann over døra! pass på å ha et kamera i nærheten, du vil ikke gå glipp av ansiktsutrykket til foreldrene dine når de får vannbøtta over hodet! Tror heller ikke jeg vil se de våte, sinte ansiktsutrykkene når de får vekk bøtta! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 lf[A]lfa' date='21/06/2005 : 01:17'] DOH? Kan du ikke bare låse døra? Du har tatt avataren til Simen1 Lenke til kommentar
[A]lf[A]lfa Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Heter Simen jeg og . Får ikke håpe han banner meg pga "låne" avatar , hihii Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hva med å kjøpe en 15" CRT-skjerm, og sette et webcam sånn at du ser bakover mot døra? Koster ikke allverden, og du slipper å skifte mellom vinduer for å sjekke innimellom (da er det like effektivt å snu seg med jevne mellomrom) Bare et forslag EDIT: Slippe SHIFT tidligere, da slipper jeg å edit`e så mange poster Endret 27. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Hva med å kjøpe en 15" CRT-skjerm, og sette et webcam sånn at du ser bakover mot døra? Koster ikke allverden, og du slipper å skifte mellom vinduer for å sjekke innimellom (da er det like effektivt å snu seg med jevne mellomrom)Bare et forslag EDIT: Slippe SHIFT tidligere, da slipper jeg å edit`e så mange poster Har det men mangel på USB-"forlengere" + overgang til skjermkortet mitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå